مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از یک شرکت دانش‌بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: برای گسترش فرهنگ کار باید فرهنگ‌سازی کرد و برای این منظور پویش کتابخوانی و تولید فیلم‌های کوتاه یک دقیقه‌ای توسط مخاطبان در دستور کار معاونت اجتماعی قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۶۰۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰ 01 August 2022
میثم مداحی در این بازدید گفت: برخی نگرش‌ها در شرکت‌های دانش‌بنیان هست که در فضای این نوع از شرکت‌ها قابل درک است اما لازم است در زمینه توسعه این مفاهیم در سطح جامعه و ایجاد وفاق اجتماعی و همگرایی تلاش بیشتری صورت‌گیرد.
وی ارایه خدمات حمایتی در زمینه‌های مالی و اعتباری، آموزش‌ و مشاوره و یا وضع قوانین و مقررات ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان، معافیت‌ یا تخفیف مالیاتی، تسهیلات ویژه‌ برای تامین مالی و یا برخی استثنائات در برخی قوانین و مقررات را از جمله توجه ویژه قانونگذار به این نوع از شرکت برشمرد و تصریح کرد:
در این مسیر می‌توان تفاوت نوع نگاه به منابع انسانی برای شکوفا شدن یا استثمار و بهره‌کشی را درک کرد.
مداحی مجموعه شرکت دانش‌بنیان بهیارصنعت را یک‌مجموعه توانمند و خلاق مطرح در تعداد قابل توجهی از حوزه‌ها دانست و برای هرگونه کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان در حیطه وظائف و مسئولیت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اعلام آمادگی کرد.
 
در ادامه این بازدید مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در سخنانی نگرش مطرح شده از طرف مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان را دارای اهمیت خواند و تصریح کرد با توجه به تحولات اجتماعی و تغییر در نوع کسب و کارها جا دارد قوانین و مقررات نیز متناسب با شرائط روز قوانین تغییر کند.
محمد مغزی توجه به قوانین و مقررات موجود را برای صیانت از نیروی کار از یک سو و حفظ اعتبار و شان شرکت‌های دانش بنیان از طدف دیگر دارای اهمیت دانست و گفت: با اهتمام حوزه روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقدمات تغییر برخی مواد قانون کار فراهم شده است که امیدواریم لایحه اصلاح قانون کار هرچه زودتر تقدیم دولت محترم شود.
 
شرکت دانش‌بنیان‌بهیار صنعت فعالیت خود را از سال ۱۳۷۸ با تأسیس شرکتی تولیدی در زمینه تجهیزات پزشکی در داخل کشور و  تولید برانکارد حرفه‌ای حمل بیمار آغاز کرد. این شرکت هم‌اکنون تولید محصولات بنیادی را در دستور کار بخش‌های تخصصی خود دارد.
در این شرکت دانش‌بنیان امروزه بیش از ۴۵۰ نفر نیروی متخصص مشغول به فعالیت بوده و بیش از ۸۰ محصول در حال تولید بوده و بیش از ۱۸۰ پروژه با فناوری بالا در حال انجام است.
از مجموع حدود هفت هزار شرکت فناور و دانش بنیان در کشور، ۷۰۰ واحد معادل ۱۰ درصد در این استان فعال هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار