معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: ۵۷۷ میلیارد تومان تسهیلات بمنظور تکمیل و بهره‌برداری واحدهای تولیدی و حفظ یا ایجاد اشتغال در جلسه کمیته رونق تولید استان تصویب شد.
کد خبر: ۱۰۶۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶ 02 August 2022

امیررضا نقش افزود: در جلسه امروز ۲۰ طرح در دستور کار قرار داشت که پس از بررسی آنها، ۱۷ طرح با ۵۷۷ میلیارد تومان تسهیلات تصویب شد.

وی با بیان اینکه این جلسه با حضور اعضای کمیته بررسی تسهیلات رونق تولید، نمایندگان برخی بانک ها و تعدادی از فعالان اقتصادی استان برگزار شد، اظهار داشت: از ۱۷ طرح مصوب هشت طرح با ۱۲۲ میلیارد تومان سرمایه ثابت برای اجرای طرح های صنعتی و ۹ طرح با ۴۵۵ میلیارد تومان سرمایه در گردش برای تثبیت اشتغال است.

نقش اضافه کرد: با اجرای ۱۷ طرح مصوب، برای ۴۳۵ نفر اشتغال ایجاد و برای یکهزار و ۶۸۲ نفر اشتغال تثبیت می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه طرح های مذکور در بخش صنعت و در مناطق مختلف صنعتی استان بودند، گفت: صورتجلسه مربوط به این طرح ها به بانک های عامل ابلاغ می شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته بررسی تسهیلات رونق تولید در زمینه کشاورزی، گردشگری و اصناف نیز برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در ۹ ماه گذشته حدود هفت هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید برای بحث تولید و اشتغال در استان تصویب و یکهزار و ۳۰۰ پرونده در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی شده است.

نقش با تاکید بر ضرورت انتقال دارایی شرکت های فعال در اصفهان به بانک های داخل استان، اضافه کرد: برخی از واحدهای صنعتی استان قابلیت و توانایی تبدیل شدن به شرکت دانش بنیان را دارند که ضروری است برای انجام فرایندهای اداری و ثبت آن و بهره مندی از مزایای آن اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان همچنین با اشاره به ظرفیت های بالای بخش معدنی در شرق استان اصفهان ، تصریح کرد: بیشتر محصولات این بخش در زمان حاضر به صورت خام به فروش می رسد بهمین دلیل در تلاش هستیم تا واحدهای فراوری مانند سنگبری نوین با الزامات محیط زیستی و کم مصرف بودن در زمینه آب در این منطقه ایجاد شود.

وی افزود: امروز مواردی در این زمینه در جلسه کمیته بررسی تسهیلات رونق تولید، بررسی و بر حمایت از آنها تاکید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار