کلاهبرداری که با ارسال پیامک جعلی ثنا و استفاده از هویت مالی دیگران، از حساب مردم برداشت غیرمجاز داشت، شناسایی شد.
کد خبر: ۱۰۵۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲ 01 August 2022

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان گفت: درتحقیقات اولیه پلیس مشخص شد، این کلاهبردار که پسر نوجوان است، با ترفند ارسال پیامک با عنوان اینکه شکایتی از شما در سامانه ثنا قوه قضائیه شده و گذاشتن لینک بدافزاری در پایین پیام، از حساب مردم برداشت غیر مجاز می‌کرد.
سرهنگ سید مصطفی مرتضوی افزود: همچنین این کلاهبردار نوجوان با ارائه آگهی استخدام در فضای مجازی، از جویندگان کار می‌خواست در ازای استفاده از هویت آن‌ها برای جابجایی و تبدیل پول، درصدی را دریافت کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون در این باره سه پرونده شکایت تشکیل شده گفت: طبق بررسی‌های اولیه دست کم هزار فقره از اطلاعات کارت‌های اعتباری مردم در اختیار این متهم قرار دارد و ۶۰۰ عملیات برداشت غیر مجاز هم انجام شده است.
سرهنگ مرتضوی همچنین با اشاره به اینکه جرائم سایبری در استان اصفهان در چهار ماهه امسال ۲۳ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بود، ادامه داد: برداشت غیر مجاز از حساب و کلاهبرداری‌های اینترنتی از جمله این تخلفات است.
رئیس پلیس فتا استان اصفهان از مردم خواست پس از مواجهه با هر گونه محتوا، برنامه یا پیام مشکوک در فضای مجازی یا اینترنت، پلیس فتا را در جریان قراردهند.
وی افزود:مردم می‌توانند آخرین و به روزترین آموزش‌های لازم درخصوص استفاده صحیح از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق پلیس فتا به نشانی الکترونیکی www.cyberpolice.ir دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار