کد خبر: ۱۰۵۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴ 04 October 2015


احمد ترکاشوند درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: همزمان با آغاز جشنواره گردشگری استان نمایشگاهی با غرفه‌های مختلف در محوطه کاخ موزه مروارید برگزار شده است
.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه دارای بیش از 30 غرفه صنایع دستی در رشته‌های منبت، معرق، شیشه حرارت مستقیم، مینا کاری، گلیم، نقاشی روی شیشه، زیور آلات، قلم زنی فلز، پته دوزی، عروسک‌های محلی، البسه سنتیو ... است.

ترکاشوند ادامه داد: در برخی از این غرفه‌ها شاهد برپایی کارگاه زنده تولید صنایع دستی هستیم.

این مسئول ابراز کرد: علاوه براین، دراین نمایشگاه چهار غرفه به مددجویان بهزیستی استان اختصاص داده شده تا صنایع دستی خود را در معرض فروش قرار دهند.

وی افزود: درکنار موارد مذکور، بیش از20 غرفه از سوی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان در این نمایشگاه برپا شده است.

ترکاشوند گفت: برخی از این غرفه‌ها با تبلیغ جاذبه‌های گردشگری و قرعه کشی اقدام به برگزاری سفرهای رایگان یک روزه و چند روزه به تمامی نقاط کشور می‌کنند.

معاون گردشگری استان البرز اظهار کرد: برای رفاه حال شهروندان و بازدیدکنندگان تعدادی از غرفه‌ها به دیگر استان‌های کشور اختصاص دارد که درآنها شاهد عرضه سوغات و خوراک محلی و البسه سنتی سایر استان‌ها هستیم.

ترکاشوند تصریح کرد: نمایشگاه خودروهای کلاسیک، اجرای موسیقی سنتی و برنامه‌های شاد، برگزاری مسابقه و قرعه کشی به صورت روزانه، از دیگر برنامه های جشنواره گردشگری و اقوام ایرانی در استان البرز است.

این مسئول افزود: خوشبختانه استقبال مردم از این جشنواره مناسب بوده به طوری تا کنون بیش از چهار هزار نفرازآن بازدید کرده‌اند.

وی گفت: اجرای برنامه‌های آیینی در سیاه چادرها، پخت نان، آش محلی و سروآن در زیر چادر به شیوه عشایر از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

ترکاشوند در پایان یادآورشد: این جشنواره از نه الی 16 مهرماه در کاخ مروارید پذیرای علاقه مندان گردشگری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار