معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۳۰۰ فرصت شغلی برای شرکت‌های نوآور و دانش بنیان کشور در حوزه پست شناسایی و یک سوم آن احصاء شده است.
کد خبر: ۱۰۵۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴ 30 July 2022

مدیرعامل شرکت ملی پست در حاشیه کنفرانس ملی تجارت الکترونیک به میزبانی اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار صدا و سیما با پیش بینی اینکه با تحقق این۳۰۰ فرصت سرمایه گذاری بخش خصوصی، حدود پنج هزار شغل غیرمستقیم ایجاد شود گفت: شرکت‌های نوآور و دانش بنیان در این فرصت‌های شناسایی شده در حیطه چهار وظیفه اصلی پست شامل قبول مرسوله، تجزیه مبادله، رهسپاری و توزیع و برون سپاری‌ها کاهش هزینه‌ها و سرعت بیشتر توزیع را به همراه خواهد داشت.
محمود لیائی با بیان اینکه سهم این وزارتخانه از توسعه اقتصاد دیجیتال کشور ۱۰ درصد است افزود: شرکت ملی پست هشت درصد این رقم را پوشش می‌دهد که با این میزان سهم تا پایان سال گردش پستی ۵۲ هزار میلیارد ریالی را شاهد خواهیم بود.
وی گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار فروشگاه اینترنتی در کشور با بستر الکترونیکی شرکت ملی پست به نشانی www.post.ir فعالند که هر کدام در زیر مجموعه خود برای چندین هزار نفر شغل ایجاد کرده است.
مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به تلاش این شرکت برای تبدیل شدن از یک اپراتور پستی صرف به یک سکوی ملی برای کسب و کار‌ها و خرید و فروش اینترنتی افزود: برای این منظور از توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان بهره گرفته شده تا بتوان سهم شرکت پست از تحقق اقتصاد دیجیتال محقق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار