مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد زاینده‌رود میزان بارش سامانه تابستانه در سرشاخه اصلی حوضه آبریز (کوهرنگ) را تا صبح امروز جمعه هفتم مرداد ۳۷.۴ میلی متر اعلام کرد و گفت: کوهرنگ در استان چهار محال بختیاری بعد برازجان، یزد و نصرت آباد استان سیستان و بلوچستان از رکوردداران میزان بارندگی در شبانه روز گذشته بود.
کد خبر: ۱۰۵۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹ 29 July 2022

سیدمجتبی موسوی نائینی به افزایش ورودی آب به سد زاینده رود اصفهان در پی بارش‌های شبانه روز گذشته اشاره و افزود: دبی متوسط ورودی ۱۷ ساعته سد زاینده‌رود حدود ۵۵.۵ مترمکعب بر ثانیه تخمین زده می‌شود.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد زاینده‌رود پیک سیلاب در ساعاتی از شبانه روز گذشته را حداقل سه برابر این مقدار دانست و گفت: طبق بررسی‌ها پیک سیلاب حدود ساعت هشت شب دیروز (ششم مرداد) به سد زاینده‌رود رسیده و با احتساب حداقل سه برابری پیک سیلاب ورودی تجمعی به سد بیشتر از ۱۵۰ مترمکعب بر ثانیه بوده است.

وی ادامه داد: میانگین بارشی در کوهرنگ از ابتدای سال آبی (مهر ۱۴۰۰) تاکنون به یک هزار و ۲۴۷ میلی‌متر رسیده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۸۲۲ میلی‌متر و در بلند مدت این تاریخ یک هزار و ۳۵۵ میلی‌متر بود.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد زاینده‌رود موسوی نائینی با اشاره به ذخیره ۲۷۴ میلیون مترمکعبی سد زاینده رود تا روز گذشته ششم امردادماه، افزود: ورودی روز گذشته به سد ۵۳ متر مکعب و خروجی از آن ۲۸ مترمکعب بر ثانیه بود.

وی گفت: پیش بینی‌های کارشناسان شرکت مدیریت منابع آب ایران از وضعیت بارش‌ها طبق مدل منطقه‌ای WRF و مدل‌های جهانی ICON و GFS نشان می‌داد حوضه آبریز سد زاینده رود متاثر از جبهه بارشی مونسونی تا حدود ۵۰ میلی‌متر و براساس مدل GFS حدود ۶۰ میلی‌متر بارش در این روز‌ها دریافت کند.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد زاینده رود افزود: طبق این پیش بینی انتظار می‌رود حداکثر حجم رواناب ورودی به سد زاینده رود تحت تاثیر این جبهه بارشی تا حدود ۲۴ میلیون مترمکعب، با فرض ضریب رواناب ۲۰ درصد باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار