معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه اصفهان بر ضرورت گرایش واقفان به وقف‌های جدید در حوزه نیازهای روز جامعه و چالش‌های موجود تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۵۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶ 29 July 2022

حجت‌الاسلام والمسلمین ولی‌الله روان افزود: بیشترین نیازهای اجتماعی روز  ازدواج ، اشتغال ، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و نیز تحصیل ، مسکن جوانان و خانواده‌های محروم است که  به واقفان نیک اندیش می توانند هنگام وقف اموال خود به این نیازها توجه کنند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه اصفهان افزود: واقفان می‌توانند پیش از اقدام برای اجرای نیت خود به کارشناسان اداره‌کل اوقاف برای  معرفی نیازهای جامعه برای وقف مراجعه و اجر عمل نیک خود را در جامعه صدچندان کنند.

وی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۹ وقف جدید در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه استان به ثبت رسیده که بیشترین فراوانی به لحاظ تعداد موقوفات مربوط به شهرستان اصفهان با چهار مورد وقف است.

حجت‌الاسلام روان عمده نیات واقفان را در حوزه های مذهبی، اجتماعی، فرهنگی، قرآنی و تعزیه داری اهل بیت (ع) برشمرد و گفت: امسال سه وقف در شهرستان فریدن، ۲ مورد در اردستان، ۲ مورد در تیران وکرون و در شهرهای آران و بیدگل، خمینی شهر، سمیرم، شهرضا، فلاورجان، کاشان لنجان و نایین هر کدام یک مورد وقف جدید در سامانه جامع موقوفات استان به ثبت رسیده است.

وی، سنت الهی و نهاد مقدس وقف را یک ظرفیت بزرگ در حوزه اقتصاد اسلامی برشمرد که همواره می‌تواند در کنار فعالیت سایر بخش‌ها به توسعه و پیشبرد اهداف کشور کمک کند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه اصفهان همچنین با اشاره به موضوع وقف مشارکتی گفت: از این مقوله می‌توان به عنوان یکی از ظرفیت‌های رفع نیازهای روز جامعه و شتاب در توسعه استان بهره برد.

وی وقف مشارکتی را اقدام نیک و خداپسندانه‌ای دانست که براساس آن همه افراد جامعه با توان مالی متوسط رو به پایین می‌توانند در راستای محرومیت زدایی و تامین بخشی از نیازهای روز جامعه شرکت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار