در نشست رهبران ادیان و مذاهب توحیدی مطرح شد
در حاشیه برپایی نمایشگاه روایت فتح در گلستان شهدای اصفهان نشست رهبران ادیان و مذاهب توحیدی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۸۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵ 28 July 2022

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان در این نشست، اصفهان را از دیرباز شهر خداباوران و موطن امن خداباوران دانست و گفت: امید می‌رود این زندگی مسالمت‌آمیز در آینده نیز ادامه داشته باشد.
عبدالرسول احمدیان افزود: وجه مشترک همه ادیان توحیدی در داشتن خدای واحد، پایبندی به اصول اخلاقی و داشتن خانه و سرزمین واحد است، امیدواریم با این سه وجه اشتراک کمک و تلاش کنیم که باور‌ها اعتقادات و رفتار‌ها بهم نزدیک‌تر شود.
وی گفت: مقابله با الحاد به ویژه الحاد مدرن، ترویج اخلاق خداباورانه و دفاع از ایران عزیز که نشانه آن تقدیم شهدای پرافتخار است، سه اصلی هستند که امیدوارم بتوانیم بر اساس آن وجوه اشتراک و زندگی مسالمت‌آمیز ادیان را تقویت کنیم.
اسقف سیپان کاشچبان، پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان هم در این نشست با قدردانی از فعالیت‌های دفتر تبلیغات گفت: شاید اثر این فعالیت‌ها بدون توجه در زندگی عادی دیده نشود، اما در این نمایشگاه عمق فعالیت‌ها روایت شده است.

پیشوای کلیمیان اصفهان نیز در ادامه این نشست گفت: بزرگترین وجه مشترک ادیان مختلف، منتظر ظهور بودن ما است، پایه اساس ادیان، انتظار ظهور منجی است تا عدالت در جهان منتشر شود.
صدیق پور افزود: نتیجه این نشست‌ها و هم اندیشی‌ها بسیار مبارک است و افرادی که علیه این مردم تبلیغ می‌کنند، الزامی است شاهد این جلسات و نشست‌های مسالمت‌آمیز باشند.
نیک دین موبد زرتشتیان اصفهان هم در این نشست آرامش و امنیت امروز ایران را مدیون خون شهدا در طول تاریخ دانست و گفت: پیروان ادیان توحیدی امروز در کنار هم می‌توانند در دنیا برای زندگی مسالمت آمیز و همدلانه الگو باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار