سرپرست منطقه هفت شهرداری اصفهان گفت: پروژه مرمت و ساماندهی خانه جوان به ‌منظور شاخص‌سازی عناصر معماری و شهرسازی با صرف اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در حال انجام است.
کد خبر: ۱۰۵۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶ 26 July 2022

محسن گلی گفت: این پروژه با مساحت ۳۱۰۰ متر مربع و اعتباری به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در حال انجام است و تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

او با اشاره به نوع معماری، ساخت منحصر به ‌فرد و قدمت خانه جوان، تأکید کرد: با مرمت و ساماندهی این مرکز می‌توانیم هویت تاریخی منطقه را زنده نگه داشته و حلقه پیوند با گذشتگان و فرهنگ غنی آنها را بازگو کنیم.

به گفته سرپرست منطقه هفت شهرداری اصفهان، احیای حمام دوران صفوی، بخشی از ضلع شمالی خانه جوان که از دوران قاجار به یادگار مانده و ساختمان کوشک مرکزی یادگار دوران پهلوی از جمله اقداماتی است که در قالب پروژه‌های مرمت و احیا در منطقه 7 انجام می‌شود.

او خاطرنشان کرد: سبک‌سازی بام، استحکام‌بخشی طاق و چشمه‌ها، خواناسازی پلان و حذف الحاق‌ها، اجرای دوخت و دوزها و درز ترک‌ها بر پایه جرزهای طاق‌چشمه‌ها، اجرای پاکسازی سطح و دوده‌زدایی، مرمت، بازسازی و کف‌سازی حمام تاریخی و لایه‌برداری رنگی درب‌های چوبی ضلع شمالی و شرقی آن و احیا و بازسازی حمام تاریخی صفوی از دیگر اقداماتی است که در قالب پروژه مرمتی انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار