دبیر جشنواره تئاتر صاحبدلان:
تابناک: دبیر جشنواره تئاتر صاحبدلان دلیل توقف جشنواره تئاتر صاحبدلان را مشکلات مالی و عدم تخصیص اعتبار ویژه از سوی متولیان امر عنوان کرد و گفت: امیدواریم توجه مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد قطار این جشنواره را دوباره بر روی ریل قرار دهد.
کد خبر: ۱۰۵۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴ 04 October 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، علی مؤذنی شامگاه شنبه در نشست تخصصی تئاتر دینی، تئاتر مذهبی در هفتمین شب یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان اظهار داشت: در مدت 3 سال برگزاری جشنواره تئاتر صاحبدلان فرصت بزرگی برای فعالیت هنرمندان تئاترهای مذهبی و دینی در کشور فراهم شد که متأسفانه توقف این جشنواره سبب توقف روند پرورش پتانسیل‌های این گونه نمایشی شد.

وی دلیل توقف جشنواره تئاتر صاحبدلان را مشکلات مالی و عدم تخصیص اعتبار ویژه از سوی متولیان امر عنوان کرد و گفت: امیدوار هستیم توجه مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد قطار این جشنواره دوباره بر روی ریل خود قرار گیرد.

کارشناس نشست تخصصی نمایش دینی و مذهبی، با یادآوری جایگاه و نقش جشنواره تئاتر صاحبدلان در پرداختن به مضامین و موضوعات دینی و مذهبی که قبلأ و در گذشته‌ها در قالب جشنواره‌های پراکنده برگزار می‌شد، افزود: جشنواره تئاتر صاحبدلان در واقع عامل تجمیع جشنواره های دینی و مذهبی همچون تئاتر رضوی و تئاتر عاشورایی بود تا همه موضوعات نمایشی دینی و مذهبی از آن پس زیر چتر جشنواره ‌بزرگ به نام تئاتر صاحبدلان ظهور و بروز پیدا کنند.

وی تصریح کرد: در شهرستان‌ها و با حمایت مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد نمایش‌هایی که مضمون دینی و آئینی داشتند اجرا شد و مدتی بعد برترین نمایش‌ها به مدت 3 روز در سالن تئاتر شهر به روی صحنه می‌رفت و این خود ظرفیتی برای تحرک و جهش هر چه بیشتر تئاتر دینی و آئینی به‌ویژه در شهرستان‌ها بود و در دید کلان سبب احیای تئاتر دینی و آئینی می‌شد.

مؤذنی گفت: تئاتر دینی معنی و مفهوم دیگری دارد و تعزیه و شبیه خوانی نیز تعریف دیگری برایش در نظر گرفته‌اند اما می‌توان گفت تعزیه و شبیه خوانی به نوعی زیرمجموعه تئاتر و نمایش دینی هستند.

به گزارش تسنیم، نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی آناهید، املت با گوجه ایرانی و شهر با دوچرخه در هفتمین شب یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در تماشاخانه ماه و محوطه فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، مسکن مهر، پارک جوان و پارک ناژون به روی صحنه رفت.

نمایش آناهید به کارگردانی وحیدرضا صادقپور و نویسندگی محمد احمدی با موضوع طنز اجتماعی از کاشان، املت با گوجه ایرانی با موضوع اقتصاد مقاومتی به کارگردانی میثم سرآبادانی از تفرش، شهر با دوچرخه با موضوع حقوق شهروندی به کارگردانی رضا کریمی از کاشان با استقبال پرشور شهروندان کاشانی روبرو شد.

زباله‌های دوست داشتنی با موضوع حقوق شهروندی به کارگردانی مهسا افتحی از تفرش روز یکشنبه 12 مهر ماه در مدارس و میدان 15 خرداد از جمله نمایش های خیابانی یازدهمین جشنواره تئاتر مهر کاشان است که در ساعات 9:30، 11:3 و 17 و همچنین مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون در فرهنگ سرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار و نفرات برتر معرفی خواهند شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار