مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: ۷۰ تا ۸۰ درصد بودجه شهرک‌های صنعتی استان برای احداث و نگهداری تصفیه خانه های فاضلاب و شبکه‌ها هزینه می شود.
کد خبر: ۱۰۵۳۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸ 27 June 2022

 رسول سواری اظهار داشت: این استان رتبه اول کشور را درزمینهٔ احداث تصفیه‌خانه‌ها در بین شهرک‌های صنعتی کشور دارد و استان‌های دیگر با اختلاف در رده‌های بعدی قرار دارند .
وی خاطرنشان کرد:  احداث تصفیه‌خانه‌های شهری و صنعتی در کشور ما تجربه جدیدی است که نیازمند توسعه است.
سواری با اشاره به اینکه فعالیت‌های عملیاتی و تئوریک شهرک‌های صنعتی در  اصفهان در این زمینه بیشتر از استان‌های دیگر است بیان کرد: خروجی این حجم از فعالیت و تجربه می‌تواند یک فعالیت دانش‌بنیان تبدیل شود.
وی  اضافه کرد: ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری در شهرک‌های صنعتی ازجمله ایجاد زیرساخت‌های آب، برق و گاز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بدین سبب  ۶۶ شاخص ازنظر زیرساخت‌های نرم‌افزاری در حوزه صنایع کوچک وجود دارد که حمایت‌های نرم‌افزاری از واحدهای صنعتی انجام می‌شود.
وی اظهار داشت: هزینه چندانی درزمینهٔ نرم‌افزاری در شهرک‌های صنعتی انجام نمی‌شود و حدود چهارتا پنج درصد بودجه این شرکت  را دربرمی گیرد.
سواری گفت: ۹۵ درصد هزینه‌ها در شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان سخت‌افزاری است  و با توجه به پیچیدگی موضوعات و تخصصی بودن این حوزه برای ما دارای اهمیت است.
وی تصفیه‌خانه‌ها را به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی در ایجاد شهرک‌های صنعتی دانست و گفت :  امروز با توجه به بحران آب در کشور و به‌ویژه در این استان، ایجاد تصفیه‌خانه‌ها و استحصال آب جذابیت جدید و بیشتری پیداکرده و در صورت راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های تکمیلی، توجه شرکت‌های خدماتی به آن‌ها معطوف می‌شود.
وی بابیان اینکه تصفیه‌خانه‌ها در اولویت اول ما قرار دارد اضافه کرد: تصفیه‌خانه‌های تکمیلی برای شرکت شهرک‌های صنعتی ازنظر فنی و اقتصادی توجیه دارد و به‌طورقطع شرکت‌های خدماتی هم در این حوزه ورود پیدا خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار