استاندار اصفهان گفت: امروز یکی از اولویت‌های اصلی مسوولان کشور و استان رسیدگی به وضعیت جوانان و رفع مشکلات آنهاست و باید با توان ویژه‌تری به این موضوع پرداخته شود.
کد خبر: ۱۰۵۲۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷ 25 June 2022

سیدرضا مرتضوی افزود: باید با  تلاش جهادی و رویکرد جدید به رفع نابسامانی‌های موجود و کارهای عقب مانده در این حوزه بپردازیم و برای حل مسائل جاری، برنامه عملیاتی ارائه کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت امروز کشور، همه ما باید با همت ویژه برای رفع نارسایی‌ها و آسیب‌هایی که در بخش های مختلف چالش هایی را برای جوانان ایجاد کرده است، بکوشیم و کار موثری را در این حوزه انجام دهیم.

استاندار اصفهان اظهار داشت: رویکرد مجموعه ستاد ساماندهی امور جوانان استان به سمت تعالی و پیشرفت است و همه ما باید کمک کنیم تا این اقدامات به بهترین شکل ممکن انجام شود.  

وی اضافه کرد: کارگروه‌های مختلف در مجموعه ستاد ساماندهی امور جوانان در زمینه ازدواج، مشارکت‌ اجتماعی، خانواده، اقتصاد، اشتغال، مسکن، اوقات فراغت و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و در حوزه فضای مجازی نیز پنج کارگروه و کمیته اصلی در زیر مجموعه این ستاد تشکیل شده است.

مرتضوی خاطرنشان کرد: کمیته‌ای نیز در قالب پیگیری مُصوبات استانی و شهرستان‌ها تشکیل شده است که امیدواریم با کمک آن تصمیم‌های گرفته شده در ستاد به بهترین نحو در استان جاری شود و دیگر مُصوبه‌ای بر زمین نماند.

وی بیان کرد: مسوولان استان دغدغه جدی در باره مسائل جوانان دارند و وجه مشترک مطالب ارائه شده در حوزه‌های مختلف نیز حاکی از تلاش آنها برای رفع مشکلات جوانان است و همه علاقمندند تا در این زمینه اقدامات موثری انجام دهند.  

استاندار اصفهان گفت: بر اساس اسناد موجود، برنامه‌ریزی برای رفع چالش‌های اساسی جوانان در گذشته انجام شده است که باید محور حرکت‌های بعدی ستاد ساماندهی امور جوانان استان قرار گیرد.

وی افزود: دستگاه‌ها، سمن‌ها و مجموعه‌های مختلف فرهنگی و کانون‌های بسیاری در استان وجود دارد که بصورت خودجوش و مجاهدانه و از سر مسوولیت اجتماعی و دغدغه‌مندی یا ماموریت و وظیفه، در حوزه‌های فرهنگی و جوانان فعالیت می کنند.

مرتضوی اظهار داشت: باید بسته و سبدی از برنامه‌ها و نیازمندی‌های مختلف توسط ستاد ساماندهی امور جوانان شناسایی و تعریف شود.

وی خاطرنشان کرد: جلسات ساماندهی امور جوانان باید در کلیه شهرستان‌ها با محوریت فرمانداری‌ها و اداره‌های ورزش و جوانان، برگزار و پیگیری لازم در باره سیاستگذاری کلی و تحقق برنامه‌ها در استان انجام و گزارش‌های آنها نیز به دبیرخانه ستاد ارائه شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: همه ما باید کمک کنیم نا با این دبیرخانه و پشتیبانی‌های جدید در حوزه‌های تهذیب و تعلیم، مسکن، اقتصاد و اشتغال جوانان اقدامات موثری انجام شود.

وی با بیان اینکه باید الگوهایی را در حوزه جوانان و نُخبگان به جامعه معرفی کنیم و تکریم این افراد لازمه معرفی این افراد است، اضافه کرد: باید آیین نامه‌ای برای تکریم و تقدیر از جوانان و نخبگان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، علمی و ورزشی، توسط مجموعه اداره کل ورزش و جوانان تعریف و تدوین و در استان نهادینه شود.  

مرتضوی بیان کرد: دبیرخانه ساماندهی ستاد امور جوانان باید مُصوبات ستاد را هر ۱۵ روز یکبار دنبال و در جلسه‌های بعدی  ستاد ارائه کند تا دستگاه‌های مختلف در این زمینه ارزیابی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار