۱۶ مسافر مسموم اتوبوس اردوی زیارتی و سیاحتی یک موسسه خیریه در یزد جمعه شب با وضعیت عمومی مساعد از بیمارستان شهید بهشتی کاشان ترخیص شدند.
کد خبر: ۱۰۵۲۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۹ 24 June 2022

پس از اعلام مسمومیت مسافران اتوبوس اردوی زیارتی و سیاحتی از یزد با ۴۲ مسافر در کیلومتر ۳۰ آزادراه قم به کاشان با اورژانس ۱۱۵، یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس از قم به محل اعزام شد.

پس از انجام مراحل اولیه تشخیص و درمان، ۱۶ نفر از مسافران اتوبوس با یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به بیمارستان شهید بهشتی کاشان منتقل شدند.

رییس مرکز آموزشی و درمانی شهید بهشتی کاشان گفت: عصر امروز (جمعه) شماری از مسافران یک دستگاه اتوبوس که در مسیر اتوبان قم به کاشان دچار مسمومیت غذایی با علایم گوارشی شامل تهوع، اسهال و استفراغ شده بودند، توسط یک دستگاه اتوبوس آمبولانس که به محل اعزام شده بود، برای انجام اقدامات درمانی به این مرکز منتقل شدند.

دکتر ابوالفضل شجاعی افزود: در این حادثه، ۱۶ نفر با سن ۶ تا ۵۰ سال دچار مسمومیت شده بودند و با آمادگی که کادر درمانی بیمارستان برای چنین حوادث احتمالی دارد، به سرعت اقدام‌های تشخیصی و درمانی، برای این بیماران انجام شد.

وی ادامه داد: کادر پزشکی بخش اورژانس متشکل از دکتر کریمیان و دکتر زارع‌پور از پزشکان گروه داخلی و کادر پرستاری این بخش توانستند با انجام اقدام‌های فوری و لازم شرایط بهبودی این مسافران را تسریع بخشند و پس از چند ساعت اقدام‌های درمانی، ۱۶ بیمار بستری شده با حال عمومی مساعد ترخیص شدند.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی کاشان اظهار داشت: با توجه به شروع فصل تابستان و افزایش مسافرت و احتمال مسمومیت‌های غذایی، مسافران نکات بهداشتی و لازم را رعایت کنند تا دچار مسمومیت و بیماری‌های گوارشی نشوند و سفر بی خطری را سپری کنند.

مسافران اتوبوس اردوی زیارتی و سیاحتید جمعه شب پس از بهبودی نسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از کارکنان مرکز اورژانس ۱۱۵ قم و بیمارستان شهید بهشتی کاشان قدردانی کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار