مدیر بهینه سازی، نگهداری و تعمیرات معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: کوه صُفه این کلانشهر محل مناسبی برای توسعه نیروگاه‌های بادی و استفاده از برق تولیدی آن در زیرساخت های شهری است.
کد خبر: ۱۰۵۲۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷ 25 June 2022

سید مهدی حسینی افزود: اکنون یک  دستگاه توربین بادی در محل کوه اصفهان با توان تولید ۶۰۰ کیلو وات قرار و قابلیت نصب دستکم یک توربین دیگر در این مکان وجود دارد.

وی اضافه کرد: از لحاظ موقعیت و به ویژه وزش باد، کوه صفه مکان مناسبی برای تولید برق از انرژی بادی است و می‌توان انرژی تولیدی را برای مصارف مختلف از جمله شهری اختصاص داد.

مدیر بهینه سازی، نگهداری و تعمیرات خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: این نهاد برای توسعه تولید برق از انرژی‌های تجدید پذیر بویژه خورشید و باد برنامه ریزی کرده است تا هرچه بیشتر به مباحث محیط زیستی اهمیت داده شود.

حسینی، مصرف برق سالانه شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه آن را ۹۳ هزار مگاوات ساعت اعلام و خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲ درصد از این رقم از انرژی‌های تجدید پذیر تامین می‌شود و بر طبق برنامه ریزی‌ها در یک افق پنج ساله ۲۵ درصد از برق مصرفی در امور شهری را از انرژی های پاک استحصال خواهیم کرد.

وی اظهارداشت: مدیریت شهری اصفهان اکنون از توان ۳۰ نیروگاه خورشیدی در مقیاس متوسط و کوچک بهره می‌برد و توسعه آن از جمله مباحث جدی و ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار