رییس کل گمرک ایران گفت: رقم مبادله تجاری کشور در سه ماه نخست امسال به ۲۵.۵ میلیارد دلار رسید که یک تراز تجاری مثبت در حدود ۶۰۵ میلیون دلار بود و شاهد شکوفایی تجارت و اقتصاد کشورمان هستیم.
کد خبر: ۱۰۵۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷ 23 June 2022

علیرضا مقدسی اظهار داشت: از طرف گمرک تسهیلات بیشتری به فعالان اقتصادی مُجاز داده می شود و فعالان اقتصادی استان می توانند با ثبت نام در سامانه گمرک از این تسهیلات استفاده کنند.

وی ادامه داد: ۵۵ درصد استرداد حقوق ورودی در کل کشور مربوط به گمرکات اصفهان است که نشان می دهد این استان بمنظور ثروت آفرینی و ارزش آفرینی بر روی مواد اولیه و کالاهای واسطه ای بسیار فعال عمل کرده است.

به گفته وی، این امر موجب افزایش رقم و آمار ارزش آفرینی و ارزش افزوده بر روی کالاها خواهد شد.

رییس کل گمرک ایران اظهار داشت: بر اساس برآوردها ۹ هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان اصفهان وجود دارد و اصفهان جزو استان‌های قطب صنعتی و تولیدی کشور است که این امر وظایف گمرک را هم سنگین تر می‌کند.

وی اضافه کرد: در این زمینه باید کمک های بیشتری به استان اصفهان ارائه شود و در راستای قانون باید تسهیلات بیشتری را برای این خطه قائل شویم.

وی با بیان اینکه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان شورای فعالی بود، گفت: فعالان اقتصادی استان اصفهان مسائل و مشکلات خود را در شورای گفت و گو مطرح کردند که بیشتر مطالب درباره مباحث ارزش کالا، صادرات کالا و رویه های ورود موقت بود.

مقدسی افزود: این موارد بصورت کاربردی در این شورا مورد بررسی قرار گرفت و بسیاری از آنها تایید و مصوب شد که به رونق تجارت و رونق اقتصادی این استان کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این شورا جزو شوراهای گفت و گویی بود که با سوالات کاربردی و بصورت راهبردی مدیریت شد و نتایج بسیار خوبی هم در این زمینه حاصل شد.

مقدسی با اشاره به اینکه تسهیلات بیشتری به فعالان اقتصادی مُجاز داده می شود، تصریح کرد: گمرک در مورد ضمانت‌نامه های بانکی برای تولیدکنندگان، تسهیلات و زمان بیشتری را در نظر گرفته است تا بتوانند به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: مصوبات دیگری هم در این زمینه وجود دارد که در مجموع، همه این برنامه ها و اهدافی که در نظام و بصورت ملی و همچنین برای استان و گمرک اصفهان تعریف شده در جهت  رشد اقتصادی است و امیدواریم به تحقق رشد اقتصادی در کشور کمک کند.

استاندار اصفهان نیز در این جلسه گفت: بیشتر مباحثی که امروز در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح شد با توجه به حضور مهمانان ویژه در زمینه گمرک در دستور کار قرار گرفت و با رویکرد ویژه شاهد فتح باب‌های جدیدی بودیم.

سیدرضا مرتضوی افزود: در جلسه امروز مصوب شد که گمرک تخصصی در حوزه صنایع دستی، صنایع نساجی و پارچه در اصفهان داشته باشیم.

وی ادامه داد: همچنین با مساعدت رییس کل گمرک ایران مقرر شد که بتوانیم میزبان یکی از واحدهای گمرکی در مجموعه نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان باشیم که برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی را در استان تسهیل می‌کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار