در گردهمایی اتحادیه‌های صنوف با عنوان "اصناف و مهربانی" مطرح شد؛
گردهمایی اتحادیه‌های صنوف با عنوان "اصناف و مهربانی" که با همان خیریه امام حسین علیه السلام برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸ 22 June 2022

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه امام حسین علیه السلام تخصصی حوزه مسکن، حسینعلی صرافان، مدیرعامل این موسسه خیریه در گردهمایی اتحادیه‌های صنوف با عنوان "اصناف و مهربانی" که با همان خیریه امام حسین علیه السلام برگزار شد، با بیان اینکه خیریه های زیادی در شهر اصفهان وجود دارد اما قدمت و فعالیت هر کدام متفاوت است، اظهار داشت: خیریه امام حسين عليه السلام دارای چهار دهه قدمت است و دیگر ویژگی آن نیز فعالیت تخصصی در حوزه مسکن است.
وی با بیان اینکه مسکن نیاز اولیه انسان است، افزود: بیش از 20 سال است که با این خیریه همکاری دارم و هر بار تنها برای رضایت و آرامش خودم برای کمک به نیازمندان گام کوچکی برداشته‌ام.
مدیرعامل موسسه خیریه امام حسین علیه السلام تخصصی حوزه مسکن اضافه کرد: بنده خودم از جمعه اصناف هستم، همه چالش‌ها را می شناسم اما آن چیزی که مرا به سمت خیریه ها کشانده است این است که نیازهای روحی خودم را برطرف کنم.
همچنین رسول جهانگیری، رئیس اتاق اصناف استان اصفهان نیز در این آئین ضمن تبریک به خیریه امام حسین علیه السلام به دلیل انتخاب زمان مناسب برای برگزاری این همایش اظهار داشت: اول تیر روز ملی اصناف است و این اتفاق برای م ا بسیار مبارک است.
وی با بیان اینکه اصناف هم در هیئت‌های مذهبی و هم خیریه همکاری دارند، گفت: عنوان این مراسم اصناف و مهربانی است و چه عنوان خوبی انتخاب شده است، همواره واژه‌های اصناف و انصاف همراه هم بودند، هنوز هم هستند وهر ایرادی وجود دارد از مسئولان است.
رئیس اتاق اصناف استان اصفهان با بیان اینکه در برخی از موارد گزارش هایی در خصوص تخلفات اصناف به دست ما می رسد که خلاف واقعیت است، ادامه داد: برای نمونه اعلام شده بود که یک واحد مرغ فروشی مرغ را به صورت قطعه می رسد، در بررسی‌هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که این واحد صنفی به افراد نیازمند بدون دریافت پول مرغ قطعهای می داده است.
وی گفت: افزایش تعداد خیریه‌ها در اصفهان هم جای تبریک دارد و هم تاسف، شرایط اقتصادی خوب نیست و از این رو وجود خیریه ها اتفاق خوبی است اما از سوی دیگر وجود خیریه ها بیانگر ضعف عملکرد مسئولان است.
جهانگیری با بیان اینکه برای این همایش از 85 اتحادیه دعوت کردیم اما امروز شاهد حضور جمعیت دو برابر هستیم، اضافه کرد: ما نمی خواهیم ارتباطمان با خیریه امام حسین علیه السلام را تنها به امشب ختم کنیم، ما می‌خواهیم ارتباط اصناف و خیریه مستمر باشد و همه باید بیندیشند که چگونه می‌توان آجری را برای ساختن خانه نیازمندان تأمین کرد.
همچنین کریم بیگی، رئیس هیات مدیره خیریه امام حسین علیه السلام نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه من خیلی احساس خوبی دارم که رؤسای اصناف اصناف دعوت ما را پذیرفتند، افزود: خوشبختانه استقبال خوبی بوده است، در هر شرایطی جای شکر دارد.
وی با بیان اینکه اصناف به لحاظ سلامت و موقعیت اجتماعی باید شکرگزاری کنند، ادامه داد: شکر گزاری فقط به زبان نیست، در استان اصفهان ۲۵۰ هزار واحد صنفی داریم، طبیعی است افراد شاخص در این جلسه باشند که امروز به جایگاه واقعی خودشان رسیدند و باید با تجریه و توانایی مالی که دارند باری از دوش جامعه بردارند.
رئیس هیات مدیره خیریه امام حسین علیه السلام با بیان اینکه مددکاران سود بیشتری نسبت به مددجویان می‌برند، ادامه داد: آنها هم سود کار خیر را در دنیا و هم در آخرت می‌برند واین بزرگترین سود است.
همچنین اسماعیل آذر، دکتری ادبیات دراین آئین با بیان اینکه هر چقدر قضای الهی مقدر باشد با خیر تغییر می‌کند، اظهار داشت: زندگی مساوی با نیکی کردن است، ما سر خودمان را گرم کرده ایم واین در حالی است که آخرین منزل ما وادی خاموشان است، امروز همه چیز دست ماست اما باید پس دهیم .
وی ادامه داد: اصفهانی ها بزرگترین خیران جهان هستند و آنها ضرب المثل هستند در مهمان نوازی از این رو انتظار ما این است که در این زمینه نیز به موفقیت برسیم و تعداد نیازمندان شهرمان را کاهش دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار