سیدرضا مرتضوی امروز در جلسه شورای مسکن استان گفت:در زمینه خانه‌های خلی باید کمیته‌ای به منظور شناسایی، برنامه‌ریزی، اجرا و ارزیابی زیر مجموعه شورای مسکن استان تشکیل و در جلسه بعد گزارش مختصر داده شود که چه فرصتی برای ارائه برنامه می‌خواهند.
کد خبر: ۱۰۵۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴ 21 June 2022

استاندار اصفهان اضافه کرد: بعد از بررسی برنامه‌ها و تصویب آن در استان، ملاک اول همه ما می‌شود تا آن بخش از خانه‌های خالی وارد فرایند خدمت‌رسانی شود.


استاندار در ادامه این جلسه گفت: معاونت عمرانی و راه و شهرسازی جلسه کمیسیون‌های ماده ۵ و کارگروه‌های زیربنایی را با فاصله نزدیک‌تری برگزار کنند تا وضع طرح‌های تفضیلی بقیه شهرستان‌هایی که هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند به سرانجام برسد.

فرماندار اصفهان نیز در این جلسه گفت: ۱۵ درصد نهضت ملی مسکن به بافت فرسوده شهر اختصاص دارد، ولی در حال حاضر فرایند آن مشخص نیست.
محمدعلی احمدی، با بیان اینکه بعضی مراکز حاضر هستند با گرفتن زمین در روستا مسکن بسازند، افزود: نباید بگذاریم مهاجرت روستا به شهر پیش بیاید، فرایند اولویت‌بندی‌ها در انتخاب باید دقیق و درست و بر اساس اولویت‌بندی‌هایی که قانون تعیین کرده است باشد.


مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان هم درخصوص جزییات طرح نهضت ملی مسکن گفت: در استان اصفهان طبق آخرین مهلت حدود ۴۲۲ هزار نفر ثبت‌نامی داشتیم که در مراحل مختلف پالایش انجام شده است.


علیرضا قاری‌قرآن با اشاره به اینکه تقریباً ۵۰ درصد ثبت‌نامی‌ها مربوط به شهر‌های جدید مثل فولادشهر و شهر مجلسی است، افزود: ۵۰ درصد مابقی آن برای شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر و بالای ۱۰۰ هزار نفر هستند که در حدود ۱۱۰ شهر در کل استان توزیع می‌شود.
قاری‌قرآن گفت: پس از استعلام و بررسی آن‌ها اگر مدارک کامل باشد، مجری یا کارگزار آن را تأیید کرده، تعدادی حذف یا تأیید می‌شوند و در بانک در صف قرار می‌گیرند و برای افراد نهایی تخصیص پروژه انجام می‌شود.


مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: اگر یک نفر ظرف ۱۵ روز مراجعه نکرد، رد درخواست می‌شود.
وی در خصوص اولویت‌بندی‌ها هم گفت: اولویت اول مربوط به خانواده‌های ۳ فرزند به بالا است، اولویت دوم زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های دارای دو فرزند، اولویت سوم زوج‌های جوان و زنان سرپرست، اولویت چهارم با افرادی است که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد باشند و متقاضیان مجرد هم در اولویت پنجم قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار