رئیس کل دادگستری اصفهان:
رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار، فعالیت‌ها باید هدفمند باشد تا نتیجه مورد نظر حاصل شود گفت: در این زمینه دستگاه قضا با مجرمان به شدت برخورد می‌کند.
کد خبر: ۱۰۵۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹ 21 June 2022

حجت‌الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری در نشست ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار استان مسأله امنیت را در صدر اولویت‌های کشور و زندگی مردم دانست و اظهار داشت: گاهی ناامنی، در بستر جامعه و از جنبه‌های مادی اتفاق می‌افتد و گاه به لحاظ روانی ممکن است افراد جامعه را تحت تأثیر قرار دهد که این نوع ناامنی به مراتب مخاطرات بیشتری برای مردم دارد اما ضرورت بررسی و مبارزه با هر نوعی از ناامنی، امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در زمینه کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار ادامه داد: اگر نقصی در عملکردها وجود داشته باشد و آن را نپذیریم نمی‌توان واقعیت‌های جامعه را به نحو مطلوب پذیرفت و مشکلات را برطرف کرد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تاکید بر ضرورت اجرای دقیق و درست مصوبات ستاد، تصریح کرد: در حوزه کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار، فعالیت‌ها باید هدفمند باشد به نحوی که ابتدا مسیر به گونه‌ای طی شود تا نتیجه مورد نظر حاصل شود.

وی با مهم دانستن نقش دادستان در برخورد با مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار گفت: دادستان باید با پیگیری مرحله به مرحله در زمان تحقیق و تعقیب و دفاع از کیفرخواست و مرحله رسیدگی و زمان اجرای احکام نسبت به ماهیت جرم مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار و خسارت‌های ناشی از آن و عدم امکان جبران خسارت‌ها در بسیاری موارد، آگاهی و حساسیت لازم را ایجاد کند.

 جعفری با تاکید بر ضرورت استفاده از تاسیسات حقوقی و نهادهای ارفاقی در مواجهه با مجرمان خاطرنشان کرد: این نهادها و تأسیسات، شامل حال مجرمان جرائم خشن و خطرناک نخواهد شد و این مسأله هیچ تعارضی با سیاست کلان حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها ندارد و قضات  نیز در عین حفظ استقلال در صدور رأی این مسأله را مدنظر قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار