وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مشکلاتی پیرامون خط 2 تله‌کابین صفه وجود داشت که در محل مورد بررسی قرار گرفت و حل شد و مردم می‌توانند از یک بنای میراث فرهنگی علاوه بر استفاده از تله‌کابین بازدید کنند.
کد خبر: ۱۰۵۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷ 18 June 2022

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در حاشیه سفر یک روز رئیس جمهور و هیئت وزیران به اصفهان ضمن بازدید از ظرفیت‌ها و بخش‌های مختلف استان اصفهان، از مجتمع بزرگ گردشگری صفه و تله‌کابین بازدید کرد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با ضروری دانستن توسعه سرمایه‌گذاری در این مجموعه و سایر مجموعه‌های تفریحی اظهار داشت: خوشبختانه مجموعه سرمایه‌گذاری که در منطقه صفه انجام گرفته کار بسیار ارزشمندی است. یک فرصت و امکان بسیار خوب برای گردشگری و تفریح مردم اصفهان و همچنین گردشگرانی که از دیگر نقاط به اینجا می‌آیند فراهم شده است.
وی با بیان آنکه در مجموع اقدامات خوبی در اینجا صورت گرفته است، افزود: از این اقدامات می‌توان به طور ویژه به تله‌کابین اشاره کرد که چندین سال است که به این مجموعه تفریحی سرویس می‌دهد، خیلی خوب است و مردم می‌توانند از آن استفاده کنند. هرکاری که در حوزه سرگرمی و شور و نشاط بیشتر مردم بتواند نقش داشته باشد را حمایت می‌کنیم و سعی بر برطرف‌سازی موانع آن داریم و در همین راستا اگر نیاز باشد تسهیلات نیز ارائه می‌دهیم.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان آنکه مجموعه گردشگری صفه باید توسعه یابد چرا که ظرفیت توسعه بیشتر را دارد، بیان کرد: در محل‌های دیگر در اصفهان باید این سرمایه‌گذاری انجام پذیرد اما خود این مجموعه به دلیل موقعیت خاصی که دارد و کوه‌های اطراف و طبیعتی که پیرامون آن قرار دارد باید توسعه پیدا کند. سرمایه‌گذارهای فعال و همه عزیزانی که در اینجا هستند باید برای توسعه همه بخش‌ها به ویژه تله‌کابین برنامه دارند، که ما با آنها همکاری می‌کنیم.
وی تصریح کرد: بخشی از این توسعه تله‌کابین به یک بنای تاریخی قدیمی مربوط است که مقدار کمی از آن بنا مانده اما باید ترمیم، تقویت و شناسانده شود که برایش برنامه داریم. اگر در شورای فنی ما ابعاد این مسئله بررسی شد و مجوژ آن صادر شد فکر می‌کنم تحت شرایطی مشکل خاصی پیش نخواهد آمد. براساس چارچوبی که کمیته فنی ما اعلام خواهد کرد اقدامات توسعه‌ای برای این شرکت انجام می‌گیرد و هم دسترسی خط 2 تله‌کابین آغاز می‌شود و مردم می‌توانند از این بنای تاریخی از طریق تله‌کابین بازدید داشته باشند.
ضرغامی با بیان آنکه این موضوع باید در چارچوب قواعد میراث فرهنگی باشد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به توسعه سرمایه‌گذاری‌ها، رشد روز افزون جمعیت و توقعی که وجود دارد، بتوانیم مجموعه‌های این‌ چنینی بیشتری به ویژه مجموعه تفریحی و گردشگری صفه را توسعه دهیم.
وی پیرامون شعار باهم بهتریم گفت: قطعاٌ همینطور است، شعار بسیار خوبی است، چرا که ما با هم معنا پیدا می‌کنیم. من طرفدار این شعار هستم که می‌گوید نترسیم، نترسیم، ما همه با هم هستیم؛ نترسید بدین معنا است که به واسطه آنکه با هم هستیم نباید نه از آمریکا، نه از ابرقدرت‌ها و تهدیدها ترسید.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: وقتی همه باهم باشند هیچ خطری، هیچ کسی را تهدید نمی‌کند. من خودم سالها است که بدون محافظ کارهایم را انجام می‌دهم چرا که معتقدم حفاظت لازم ندارم. در شلوغ‌ترین محل‌ها حضور پیدا می‌کنم و هرکسی که در این باره سوال می‌کند که علت این کار چیست، می‌گویم شلوغی و این جمعیت یعنی امنیت و به همین خاطر من طرفدار شعار نترسیم، نترسیم، ما همه با هم هستیم، هستم.
عزت‌الله ضرغامی در پایان سفر یک روزه رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در جلسه شورای اداری پیرامون ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه مجتمع گردشگری صفه و تله‌کابین، بیان کرد: در مورد مجتمع گردشگری صفه یک خط تله‌کابین مناسب داشتند و می‌خواستند خط 2 آن را راه‌اندازی کنند که مشکلاتی وجود داشت. این مشکلات مربوط به میراث فرهنگی بود که با مقداری تغییر در پایه‌های مربوط به تله‌کابین مسئله‌اش حل شد و مردم از این به بعد می‌توانند از یکی از ابنیه‌های تاریخی میراث فرهنگی در قله کوه صفه بازدید کنند، در واقع با یک تیر 2 نشان زده شد.
امیدواریم بازدید وزیر میراث فرهنگی از تله‌کابین صفه به بهره‌برداری از خط 2 بیانجامد
محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه بازدید از تله‌کابین و مجتمع بزرگ گردشگری صفه، اظهار داشت: تله‌کابین و مجموعه اقداماتی که در صفه صورت گرفته است فضای بسیار خوب، تفریحات سالم و ورزش را برای مردم فراهم آورده است که مردم به آن عادت کرده‌اند و از آن استفاده می‌کنند. حدود 20 سال است که خط یک آن مورد بهره‌برداری گردشگران قرار گرفته است.
وی افزود: به ابتکار شهرداری و مدیران وقت استان خط 2 تله‌کابین نیز با نیت بازدید عموم مردم از قلعه شاهدژ راه‌اندازی شد، به دلیل مقداری اختلاف نظر خط 2 فعلا متوقف است که امیدواریم بازدید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به تعامل و هم‌افزایی در این باره و با هراصلاحی که لازم هست که نظر میراث نیز در آن تأمین شود منجر شود و با حضور مردم و گردشگران قلعه شاهدژ از غربت و محجوریت نجات پیدا کند.
بهرام عبدالحسینی مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان در بازدید از ظرفیت‌های تفریحی مجتمع بزرگ گردشگری صفه، بیان کرد: امیدوارم که با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این مجموعه که خودشان به مسائل گردشگری و فرهنگی علاقه‌مند هستند، فتح بابی شود و خط 2 تله‌کابین صفه نیز مورد بهره‌برداری قرار گیرد و مردم و گردشگران بتوانند از این مجموعه استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار