وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص بودجه سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی در حوزه‌های مختلف کشاورزی در استان اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰ 16 June 2022

سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی که در بیست و پنجمین سفر هیئت دولت به استان اصفهان به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در شهرستان فلاورجان حضور دارد در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: در سفر استانی هیئت دولت به اصفهان سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش کشاورزی در بخش‌های مختلف شامل آبخیزداری، حفاظت آب و خاک، انتقال آب و عشایر در نظر گرفته شده که لازم است از محل اعتبارات سفر برای مردم این منطقه که به عنوان قطب بخش کشاورزی شناخته می‌شود تخصیص یابد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، دولت باید تا پایان شهریور امسال الگوی کشت را ابلاغ کند؛ بنابراین باید متناسب با شرایط این منطقه الگوی مناسبی تدوین شود. در بحث تولید داخل طرحی تحت عنوان «کشاورزی قراردادی» اجرا خواهد شد به صورتی که کشاورز نهاده‌ها و سم را از دولت دریافت می‌کند تا دچار مشکل نقدینگی نشود و این کار می‌تواند اتفاق خوبی در حوزه تولید رقم بزند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مشکلات کشاورزان فلاورجانی تاکید کرد: عمده زمین‌های این منطقه جز مستثنیات است و بیش از ۹۰ درصد اراضی سند ندارد. کشاورز برای وام گرفتن روی این زمین‌ها نیاز به ضامن دارد و در همین راستا تلاش می‌شود تا صدور سند برای اراضی تسهیل گردد که این امر کاهش تغییر کاربری‌ها را محقق می‌سازد.

ساداتی‌نژاد درباره مطالبات مردم فلاورجان تصریح کرد: مطالبات مردم این منطقه درباره زیرساخت‌های فرهنگی نظیر فرهنگسرا و سالن نمایش در جلسه مطرح خواهد شد. زیرساخت‌های ورزشی منطقه به ویژه سرانه ورزشی به ویژه در حوزه بانوان بسیار پایین است و باید در این بخش نیز تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی با اشاره به حوزه دامداری گفت: برای تأمین نقدینگی دامداران ۲۰ هزار میلیارد تومان در قالب «دامدار کارت» در نظر گرفته شده و تلاش می‌شود همه موانع تسهیلات برطرف شده و این اعتبارات به سرعت در اختیار دامداران قرار گیرد. خرید مازاد برای رفع دغدغه دامداران و خرید تضمینی مرغ توسط شرکت پشتیبان آغاز شده و در خصوص ذخیره سازی گوشت قرمز هفته آینده برنامه‌ریزی لازم صورت خواهد گرفت و همچنین صادرات شیر خشک و مرغ بدون عوارض صادرات انجام خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت صنایع تبدیلی خاطرنشان کرد: دولتاز صنایع تبدیلی حمایت می‌کند و بدین منظور دو هزار میلیارد تومان تسهیلات برای این صنایع در نظر گرفته شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار