نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۷۰۰ میلیون تومان معادل ۲۰ درصد اعتبار مالی فرهنگی موسسه‌ها و کانون‌های فرهنگی استان اصفهان به موسسه‌های این شهرستان اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۰۴۹۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱ 08 June 2022

حجت الاسلام سیدصادق طباطبایی‌نژاد افزود: موسسه‌های فرهنگی اردستان ۱۱ طرح فرهنگی ارایه کردند که در این بین اعتبار مالی برای اجرای چهار طرح اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۰ کشور اعتباری از تبصره ۱۴ برای مباحث فرهنگی دیده شده و در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد، ادامه داد: این اعتبار بر پایه کمیته برنامه‌ریزی تشکیل شده در این وزارتخانه به موسسه‌های جدول ۱۷ تخصیص داده شده است.

جدول شماره ١٧ بودجه جدولی است که موسسه‌ها و نهادهای غیردولتی بسیاری در قالب آن سالانه بخشی از بودجه فرهنگی را به خودشان اختصاص می‌دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در ابتدای اختصاص اعتبار فرهنگی برای استان اصفهان، برای اردستان اعتباری در نظر گرفته نشده بود، اضافه کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته و ارایه ۱۱ طرح ۲۰ درصد از اعتبار فرهنگی موسسه‌ها و کانون‌های استان به چهار موسسه این شهرستان اختصاص یافت.

وی اظهار داشت: نزدیک به ۲۰۰ مرکز فرهنگی شامل کانون‌های مساجد، هیات‌های مذهبی و فرهنگی در اردستان فعالیت دارند که هر کدام می‌توانند نسبت به تاسیس موسسه با شناسه خاص اقدام کنند تا امکان تخصیص بودجه برای آنها وجود داشته باشد.

حجت الاسلام طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: مرکزهای فرهنگی با کمبود اعتبار مواجه هستند که در صورت دریافت شناسه، امکان کمک‌های مالی به آنها وجود خواهد داشت.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی به بازدید از واحدهای صنعتی به همراه فرماندار شهرستان و بررسی مسایل جاری این کارخانه‌ها اشاره کرد و گفت: برای ایجاد نمازخانه و استقرار مسوول فرهنگی با مسوولان واحدهای صنعتی و سرمایه گذاران مذاکره شد و مورد استقبال قرار گرفت.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد افزود: پخش اذان، اقامه نماز و مشاوره فرهنگی و دینی در مرکزهای صنعتی باعث ایجاد نشاط بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه نباید نسبت به مسایل عفاف و حجاب کوتاهی شود، تاکید کرد: تکمیل بوستان بانوان اردستان برای استفاده این قشر ضرورت دارد و شهرداری باید در این زمینه اقدام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار