مرکز پایش و کنترل هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست اصفهان روز سه شنبه کیفیت هوای مرکز این استان را ناسالم برای گروه های حساس اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۴۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸ 07 June 2022

بر اساس این گزارش میانگین شاخص کیفیت هوا در شهر اصفهان با ثبت عدد ۱۲۴ بر اساس شاخص آلودگی هوا بر مدار نارنجی است و به این ترتیب اصفهان، هوایی ناسالم دارد.

ایستگاه های سنجش هوا در ۶ خیابان و میدان شهر اصفهان هوای آلوده و در وضعیت نارنجی دارند و آلودگی نسبت به روز گذشته که میانگین شاخص آلودگی هوا ۹۹ بود افزایش یافته است.

شاخص کیفی هوا یا شاخص آلودگی هوا معیاریست که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن- دی اکسیدگوگرد- ترکیبات نیتروژن دار- ازون  و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرو متر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

اداره کل هواشناسی اصفهان نیز روز سه شنبه با صدور اطلاعیه ای نسبت به وقوع ناپایداری همرفتی و رگبار و رعد و برق بصورت محلی، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک با کاهش دید از اوایل روز سه شنبه تا اواخر روز چهارشنبه در این استان هشدار زرد داد.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

این وضعیت بیشتر برای مناطق نیمه شمالی، شرقی و مناطق مرکزی استان پیش بینی شده است.

بر اساس این گزارش، احتمال لغزندگی سطح جاده‌ها، برخورد صاعقه، آب گرفتگی و روان آب موقتی بصورت محدود، خیزش گرد و خاک بصورت محلی، کاهش کیفیت هوا و افزایش شاخص آلودگی هوا، و احتمال شکستن درختان فرسوده و آسیب به سازه های موقت و گلخانه ها،  وجود دارد.

در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است در هنگام تردد احتیاط لازم را داشته باشند و از اتراق در کنار رودخانه ها و مسیل ها و تردد غیر ضروری به ویژه افراد آسیب پذیر در شرایط گرد و خاک خودداری کنند و نسبت به استحکام سازه های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی توجه لازم را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار