در آخرین رتبه بندی سال ۲۰۲۲ پایگاه (ESI) سازمان ISI دانشگاه کاشان جایگاه نخست در رشته‌های مهندسی و علوم مواد را کسب کرد.
کد خبر: ۱۰۴۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶ 03 June 2022

معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان گفت: براساس آخرین رتبه بندی سال ۲۰۲۲ پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ESI) سازمان ISI دانشگاه کاشان موفق به کسب جایگاه نخست دانشگاه‌های جامع کشور در رشته مهندسی در شاخص رتبه ملی بر اساس نسبت استناد به مقاله و رتبه نخست علوم مواد در شاخص رتبه ملی براساس تعداد مقالات یک درصد برتر پراستناد شده است.
مهدی شبانی نوش‌آبادی افزود: دانشگاه کاشان در این رتبه بندی براساس نسبت استناد به مقاله در جایگاه دوم، براساس تعداد استناد‌های دریافتی و تعداد مقالات یک درصد برتر پراستناد در جایگاه هفتم و براساس تعداد مدارک در جایگاه دوازدهم قرار گرفت.
وی گفت: بر طبق این رتبه‌بندی، دانشگاه کاشان با تعداد مدارک ۵۱۳۸، تعداد مقالات یک درصد برتر پراستناد ۱۵۰، تعداد کل استناد‌ها ۷۷۶۶۹ و نسبت استناد به مقاله ۱۵.۱، در بین اثرگذارترین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دنیا قرار دارد.
پایگاه ESI هر دوماه بروزرسانی و دانشگاه‌ها (سه دسته جامع، پزشکی و صنعتی) و مراکز تحقیقاتی که از لحاظ تعداد استناد‌های دریافتی در ده سال اخیر جز یک درصد برتر پراستناد‌ها قرار می‌گیرند را در تمامی رشته‌ها و ۲۲ رشته موضوعی معرفی می‌کند.
برای تعیین رتبه ملی ابتدا دانشگاه‌ها به سه دسته جامع، پزشکی و صنعتی تقسیم و رتبه آن‌ها تعیین و مراکز تحقیقاتی نیز جدا طبقه بندی می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار