مدیرکل امور عشایر استان اصفهان گفت: امسال هم شاهد ادامه روند خشکی و کم آبی هستیم و خشکسالی‌های مداوم زندگی روزمره و دام آنان را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۱۰۴۸۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶ 02 June 2022

مختار اسفندیاری روز پنجشنبه در جلسه‌ای با نماینده مردم دهاقان و شهرضا در مجلس شورای اسلامی و معاونان امور عشایر استان اصفهان، اظهار داشت: کاهش بارندگی، مراتع را خشک و ضعیف کرده  و کمبود آب شرب انسان و دام نیز بر مشکلات این سال های عشایر افزوده است.

مدیر کل امور عشایر استان اصفهان با بیان اینکه عمده عشایر ییلاق در شهرستان‌های جنوب این استان مستقر می شوند، افزود: دهاقان و شهرضا در کنار بویین میاندشت، فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و سمیرم مناطق ییلاقی عشایر  هستند و آبرسانی با تانکرهای سیار برای جمعیت عشایری این شهرستان‌ها در دستور کار است.

اسفندیاری ادامه داد: اوایل اردیبهشت امسال و با ورود عشایر، روزانه یک میلیون لیتر آب به وسیله تانکرهای سیار بین عشایر کوچرویی که وارد اصفهان شدند توزیع شد که بخشی از آن برای دام‌ها و بخشی برای آشامیدنی بود.

وی تصریح کرد: اگر خواستار حفظ جامعه سنتی عشایری هستیم باید با رعایت دقیق آیین‌نامه جامع عشایر نسبت به ساختارمندی و رعایت بندهای این منشور عشایری اقدام کنیم.

مدیر کل امور عشایر استان اصفهان در ادامه به تولید گوشت و پرواربندی دام توسط عشایر اشاره کرد و گفت: پرواربندی هم به نفع عشایر و هم اقتصاد کشوری و محلی است.

وی تاکید کرد : عشایر سالانه ۱۱ هزار تن گوشت قرمز با کیفیت تولید می‌کنند که به سبب چرای دام در طبیعت و استفاده از پوشش گیاهی مراتع  استان به نوعی یک محصول ارگانیک محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار