مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: هم اینک این امکان برای زوج های نابارور فراهم است که در طول یکسال از سه دوره خدمات درمان ناباروری در تعهد بیمه سلامت با پوشش بیمه ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی و ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیر دولتی در مراکز خصوصی استفاده کنند.
کد خبر: ۱۰۴۵۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲ 19 May 2022

محمد حسین صفاری افزود: با هدف تسهیل در پرداخت هزینه های درمان ناباروری به زوج های نابارور استان ارسال اسناد باروری و ناباروری بیمه شدگان بیمه سلامت در سانانه" اطلاعات  بیمارستانی"  و "  رز " اجرایی شده است.

عضو قرارگاه جوانی جمعیت استان اصفهان گفت: حمایت از زوج های نابارور در اولویت بیمه سلامت استان قرار دارد که در اسناد بالادستی قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده هم به آن اشاره شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان اظهار داشت: این اداره کل عزم جدی در اجرای این سیاست ها دارد و هم اینک هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

صفاری با اشاره به پرداخت هزینه ۱۱ میلیارد ریالی درمان زوج های نابارور در سال ۱۴۰۰ گفت: به منظور تسهیل در پرداخت هزینه های درمان ناباروری از ابتدای خرداد ماه جاری با هماهنگی با مراکز درمانی طرف قرارداد، هزینه‌ها در خود مرکز محاسبه و پرداخت می شود و نیازی به مراجعه بیمه شده به بیمه سلامت برای دریافت هزینه خود نیست.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این در صورت مراجعه بیماران به مراکز درمان ناباروری، پس از ارائه مدارک به بیمه سلامت، هزینه درمان ناباروری تحت عنوان خسارت متفرقه و بر اساس تعرفه های ابلاغی پرداخت می شد.

صفاری گفت: به منظور دسترسی عادلانه امکانات درمان ناباروری در مراکز دولتی و خصوصی این اداره کل با مرکز باروری، ناباروری مشتاق اصفهان در بخش خصوصی و مرکز درمان ناباروری حضرت مریم بیمارستان شهید بهشتی اصفهان و بیمارستان شهید بهشتی کاشان در بخش دولتی قرارداد همکاری بسته و کلیه  بیمه شدگان این سازمان برای استفاده از خدمات ناباروری می توانند به این مراکز مراجعه کنند.

وی بیان کرد: تا قبل از این به دلیل اینکه در سامانه نسخه الکترونیک امکان فراهم نبود که زوج های نابارور خدمت بگیرند مجبور به پرداخت هزینه در مرکز درمانی و بعد با فاکتور به بیمه سلامت مراجعه و هزینه را دریافت می کردند.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان افزود: طبق پیگیری ها و تلاش های فراوان مقرر شد از اول خرداد کلیه هزینه های درمان ناباروری در تعهد بیمه سلامت در بیمارستان محاسبه شود و نیازی به مراجعه بیماران به اداره کل جهت دریافت هزینه از طریق خسارت متفرقه نباشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار