معاون فنی مرکز بهداشت اصفهان گفت: نرخ سالمندی در این استان ۱۲ درصد است و این در حالی است که تعداد جوانان و نوجوانان اصفهانی از درصد میانگین کشوری پایین‌تر است.
کد خبر: ۱۰۴۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 18 May 2022

مهرداد زینلیان  روز چهارشنبه در نشست حمایت از خانواده و جوانی جمعیت افزود: آمار و ارقام نشان می دهد سالمندی جمعیت اصفهان در مقایسه با کشور بیشتر است.

وی چالش های جمعیتی را بحران میزان باروری و تجدید نسل،کاهش حجم کل جمعیت ملی،بحران کاهش نیروی در سن کار،بحران سالمندی جمعیت و افزایش مهاجرت های بین المللی و تغییرات هویتی و فرهنگی برشمرد و گفت:  قانون حمایت از خانواده  باید به صورت آیین نامه اجرایی تدوین شود تا بتوان جهت اجرا آن را ابلاغ کرد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان تصریح کرد: راه برون رفت از این چالش جمعیتی اصلاح سیاست های جمعیتی در کشور است زیرا کشور ما جمعیتی رو به سالمندی دارد و در حال حاضر حدود ۲۵ درصد از جمعیت را جوانان تشکیل می دهد.

وی افزود: فرصت طلایی کشور ما برای افزایش جمعیت مربوطه به جوانان دهه  شصتی‌ است که در حال حاضر بین ۳۰ الی ۴۰ سال هستند که در سن باروری بوده و باید با مداخلات جمعیتی از این فرصت استفاده کرد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان با تاکید به اینکه پنج تا هفت  سال فرصت طلایی برای ترغیب دهه شصتی ها  برای افزایش جمعیت داریم، گفت: هم اکنون بسیاری از دهه شصتی‌ها مجردهستند  و به سن تجرد قطعی نزدیک می شوند که البته برخی متاهلان این دهه نیز یا یک فرزند یا بدون فرزند هستند.

وی با اشاره به اینکه اگر این دهه از سن باروری خارج شوند امید به افزایش جمعیت به صفر می رسد، ادامه داد: اگر اکنون برای افزایش جمعیت اقدام نکنیم سال ۱۴۲۵ پنجره جمعیت بسته و وارد پیر سنی جمعیت می شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار