مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح استانداری سازی مدارس شاهد به منظور ارتقای کیفیت و ایجاد سبکی منسجم در کشور اجرایی می شود.
کد خبر: ۱۰۴۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰ 16 May 2022

محمدرضا رزاقی در نشست تخصصی مدیران مدارس شاهد استان اصفهان افزود: مدارس شاهد شجره طیبه به معنی یک ریشه عمیق و یک تنه استوار است.

وی تاکید کرد: فرصت خواندن این کتاب توسط هر انسان اندیشمندی باید کشف و خلق شود و به این منظور هر اندیشمندی خودش باید این فرصت خواندن را کشف کند و هر کس به سیاقی این خواندن را انجام می‌دهد. 

وی یادآور شد: امروزه مسوولیت اجتماعی از جنس حاج قاسم سلیمانی بر دوش ماست و آن مسوولیت ارتقای کیفیت فعالیت مدارس شاهد است بگونه‌ای که منجر به ارتقای کیفیت تحصیلی دانش آموزان مدارس شاهد شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان  نیز در این نشست گفت: جایگاه ایثار و شهادت بر کسی پوشیده نیست و بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب، شهیدان بی‌بدیل‌ترین تجارت جهان هستی را با خداوند انجام دادند و آن معامله یک فرد با خداوند، با والاترین و بالاترین کالا به نام جان شیرین انسان است.

محمدرضا ابراهیمی افزود: این فکر، اندیشه و فطرت انسان است که او را از سایر موجودات متمایز می کند و این فکر و اندیشه امانتی است بدست ما معلمان و ما می‌توانیم آن را شکل دهیم، بارور کنیم و به مسیر اصلی خودش برگردانیم.

وی اظهار داشت: تلاش بر این است که در بُعد مسائل تربیتی، اعتقادی همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی کوشا باشیم و هویت بخشی به دانش‌آموز و معلم را در رأس امور خود قرار دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: باید بگونه‌ای برنامه‌ریزی شود که هم دانش‌آموز به هویت دانش‌آموز بودن و هویت شاهد بودن و هویت منسوب به شهید و شهادت و ایثار افتخار کند و هم جامعه این حس را داشته باشد.

وی تاکید کرد: این برنامه‌ریزی باید هم بصورت کلان و هم بصورت خاص صورت پذیرد و به این منظور تلاشمان باید بر آن باشد که ایجاد هویت دینی در بین دانش‌آموزان و عالمان بیشتر شود و اگر این هویت‌بخشی صورت پذیرد و ارتقا یابد، مبانی و ارزش‌های دینی و ایثارگری منتقل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار