‌اعضای هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران با شهردار اصفهان دیدار کردند.
کد خبر: ۱۰۴۵۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷ 16 May 2022

در این دیدار یک‌ساعته اعضای هیئت‌مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران استان اصفهان برخی از چالش‌ها و مشکلات پیش روی این صنف که مرتبط با حوزه فعالیت شهردار اصفهان بود را مطرح کردند.
مهم‌ترین موضوعات مطرح‌شده در این جلسه ضرورت توجه به جایگاه و اثرگذاری خبرنگار در دنیای امروز و پذیرش آن توسط سازمان و نهادها به‌خصوص شهرداری بود.

همچنین طی این دیدار هیات مدیره انجمن مطالبات خود از جمله تهیه مکان مناسب برای انجمن، بهرمندی اعضا از امکانات رفاهی و تفریحی شهرداری مطرح شد.

از سوی دیگر اعضا هیات مدیره خواستار پاسخگویی بخش های مختلف شهرداری به انتقادات مطرح شده در رسانه شدند که بعضا بی پاسخ می ماند.
برای مجتمع مطبوعاتی هویت مستقیم قائل هستیم
شهردار اصفهان در مورد وضعیت مجتمع مطبوعاتی و حواشی پیرامونی آن توضیح داد: تصمیم‌گیری در مورد روند فعالیت مجتمع مطبوعاتی بر اساس دستورالعمل‌هایی که برای آن برنامه‌ریزی‌شده انجام می‌شود. به همین منظور هیئت‌مدیره فصل الخطاب است و درصورتی‌که قرار باشد اجاره‌ها کم یا زیاد شود، کسی به مجموعه اضافه یا کم شود، نهایتاً هیئت‌مدیره تصمیم خواهد گرفت.
علی قاسم‌زاده ادامه داد: مجتبی شاهمرادی به‌عنوان معاون فرهنگی نظر خود را در قالب پیشنهاد می‌تواند در هیئت‌مدیره مطرح کند و مورد موافقت یا مخالفت قرار بگیرد.
حفظ هویت صنفی رسانه‌ها کاری بزرگ است
شهردار اصفهان در ادامه بابیان اینکه توانسته‌اید تاکنون هویت صنفی خود را حفظ کردید جای ستایش و تبریک دارد افزود: هم انجمن صنفی و هم‌خانه مطبوعات به‌عنوان دو تشکل مستقل پایداری کردند و تا به این لحظه در این شرایط سخت مانده‌اند قابل‌ستایش و تقدیر است .
وی اضافه کرد: به‌عنوان مدیریت شهری تا حد امکان در راستای حل مشکلات به‌خصوص مسئله مکان دائمی برای استقرار دفتر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تلاش می‌کنیم .
قاسم‌زاده در موردتعامل دوسویه خبرنگاران و مدیریت شهری گفت: برگزاری جلسات مشورتی و ایجاد اتاق فکر با همکاری انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایده‌ای مطلوبی است که این موضوع در روزهای آینده توسط روابط عمومی شهرداری پیگیری خواهد شد.
شهردار اصفهان در مورد تعدیل برخی از نیروهای رسانه‌های شهرداری هم توضیح داد: نیروهای قدیمی و حرفه‌ای حتی در صورت اعلام عدم نیاز از سوی مدیرمسئول در بخش‌های دیگر مجموعه شهرداری مشغول به کارشده‌اند.
وی در ادامه به برخی از بی‌اخلاقی‌ها در فضای مجازی نیز اشاره کرد و افزود: هر زمان که باب گفت‌وگو باز باشد جوابگو هستیم اما برخی مواقع شاهد بی‌اخلاقی‌ها در فضای مجازی هستیم که در چنین مواقعی سکوت خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار