دستگاه آنالیز ترکیبات گوگردی و جیوه در گاز دستاورد دانش بنیان‌های شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان در نمایشگاه نفت تهران رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۴۵۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰ 16 May 2022

مدیر عامل شرکت دانش بنیان تاف فناور پارس در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در تهران گفت: دستگاه آنالیز ترکیبات گوگردی و جیوه در گاز، گاز طبیعی و محصولات پتروشیمی و پالایشگاهی ساخت این شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در این رویداد بین المللی رونمایی شد.
دکتر محمود تبریزچی افزود: این دستگاه بطور خاص برای آنالیز ترکیبات گوگردی و جیوه در گاز طبیعی طراحی شده که مبنای آن بر اساس طیف سنجی تحرک یونی است. در این دستگاه برای تغلیظ مقادیر ناچیز جیوه از تله طلا Gold Trap استفاده شده است.
وی گفت: این دستگاه که با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه صنعتی و در شهرک علمی- تحقیقاتی اصفهان ساخته شده است، در صنایع نفتی، گازی، پالایشگاهی و پتروشیمی کاربرد دارد.
مدیر عامل شرکت دانش بنیان تاف فناور پارس افزود: ترکیبات گوگردی در گاز طبیعی و نفت از جمله مرکاپتان‌ها و H۲S توسط این دستگاه آنالیز می‌شود و مدل دیگر آن برای اندازه‌گیری جیوه عنصری است.
دکتر محمود تبریزچی گفت: جیوه عنصری بسیار سمی است و به مقدار کم در گاز طبیعی وجود دارد و در برخی از میدان‌های گازی ممکن است میزان آن بالاتر از حد مجاز باشد. وی افزود: این دستگاه می‌تواند وجود جیوه را تشخیص و اندازه گیری کند تا پس از پالایش گاز، از ایمنی ان برای مصارف خانگی اطمینان حاصل شود.
شرکت دانش بنیان تاف فناور پارس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با پژوهشگاه صنعت نفت قرارداد توسعه فناوری IMS در صنایع نفت گاز و پتروشیمی دارد.
بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که از ۲۳ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شده امروز به کار خود پایان می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار