مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: تلاش می‌شود تا از محل اعتبارات ملی و استانی سفر رییس‌جمهور به استان، هزینه تعمیر بناهای تاریخی موقوفه تامین شود.
کد خبر: ۱۰۴۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ 15 May 2022

علیرضا ایزدی در کارگروه بررسی مسائل مربوط به حفظ، احیا و تسهیل در امر سرمایه‌گذاری اماکن تاریخی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اصفهان افزود: باید نگاه همه مسئولان نسبت به پرداخت حقوق موقوفات تغییر کند.

وی اظهار داشت: در این راستا درخواست ما از مسوولان اوقاف مدت‌دار شدن قراردادهای سرمایه‌گذاری است زیرا بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها در بناهایی انجام می‌شود که زمان زیادی برای مرمت نیاز دارند و از این رو زمان بهره برداری و درآمدزایی برای سرمایه‌گذار بسیار محدود است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با بیان اینکه در موضوع رسیدگی به وضعیت بقاع متبرکه در استان، همه دستگاه‌ها کوتاهی کرده‌اند، افزود: از سویی بناهای تاریخی در مسیر غلط بودجه‌ها قرار گرفتند.

وی از نمایندگان مجلس درخواست کرد که بحث امانی بودن را جایگزین پیمانی کنند تا بودجه بناهای تاریخی به وضعیت امانی برگردد و بسیاری از مشکلات برطرف شود.
ایزدی خاطرنشان کرد: از متولیان موقوفات و بقاع متبرکه نیز درخواست می‌شود تا نسبت به تجاوز به بناهای تاریخی و بقاع متبرکه بازنگری داشته باشند تا مجبور به طرح شکایت نشویم زیرا در گذشته برخی از متولیان به دلیل ناآگاهی ضربه‌هایی زدند که قابل جبران نیست.

کارگروه بررسی مسائل مربوط به حفظ، احیا و تسهیل در امر سرمایه‌گذاری اماکن تاریخی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اصفهان با حضور جمعی از مدیران استانی در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصtهان برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار