مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان گفت: پرونده‌ و معاینات ناشی از نزاع در این استان در سال۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ قریب به پنج درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۱۰۴۴۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷ 13 May 2022

منصور فیروزبخت افزود: بیش از ۴۱ هزار نفر به دلیل نزاع در استان اصفهان مورد معاینه قرار گرفتند که افزون بر ۲۶ هزار نفر آنان مرد و مابقی زن بوده اند.

وی اضافه کرد: این آمار نسبت به سال ۹۹ نزدیک به ۲ هزار نفر افزایش یافته که با تشکیل پرونده قضایی برای رسیدگی و صدور رای و تعیین دیه به پزشکی قانونی معرفی شده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان رتبه سوم میزان تشکیل پرونده های نزاع را در بین دیگر استان های کشور دارد که طی سال های گذشته هم در همین جایگاه بوده است.

وی ادامه داد: بیشترین پرونده های نزاع مربوط به شهرستان های اصفهان، لنجان و خمینی شهر بوده و خور و بیابانک کمترین میزان را دارد.

فیروزبخت با اشاره به اینکه پزشکی قانونی فقط معاینه و میزان جراحت را مورد بررسی قرار می دهد، تصریح کرد: عوامل و ابزار نزاع برای این نهاد مشخص نبوده و محاکم به این مولفه‌ها پرداخته و تحلیل می‌کنند.

وی به فوت ۶۱ نفر ناشی از گاز گرفتگی و ۴۷ نفر به دلیل غرق شدگی در سال گذشته اشاره کرد و یادآورشد: این دو عامل مرگ به ترتیب رشد ۲۲ درصدی و کاهش ۴۶ درصدی نسبت به سال ۹۹ داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان با بیان اینکه از میان کل آمار غرق شدگی هفت نفر زن بوده اند، یادآورشد: این افراد در استخرهای شنا و  کشاورزی، دریاچه های طبیعی و مصنوعی، چاه های آب و حوض و کانال ها دچار خفگی شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار