جشنواره درنگاه رسانه ها
"دکه ی خبری تابناک همدان" درنظردارد؛ همه روزه مهمترین عناوین اخباراستان راازدیدگاه رسانه های استان به آگاهی مردم برساند؛ لذامخاطبین محترم می توانند مارابانظرات سازنده خودجهت بهبود اطلاع رسانی، همراهی نمایند.
کد خبر: ۱۰۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶ 01 October 2015

درخشش همدانی‌ها درجشنواره

همدان پیام - شب گذشته مراسم اختتامیه با تقدیر از برگزیدگان بیست‌ونهمین جشنواره فیلم نوجوان در همدان به کار خود پایان داد.

در این مراسم سینماگرانی چون حمید جبلی، مرضیه برومند، کامبوزیا پرتوی، رضا فیاضی، نیکخواه آزاد و افرادی چون مصطفی رحماندوست و مدیران و مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند.

نخستین سخنران مراسم محمدناصر نیکبخت استاندار همدان بود که وقتی به روی سن دعوت شد با تشکر از عواملی که موجب آمدن جشنواره به همدان شدند از همدانی‌ها تقاضا کرد هرچه سریع‌تر طوماری را برای قدردانی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بخاطر اجابت درخواست مردم تهیه کنند و یک نسخه از آن را هم برای رئیس‌جمهوری ارسال کنند. استاندار گفت دلیل به آن خاطر است که برخی لابی‌ها موجب نشود وزیر بر سر دوراهی قرار بگیرد.

نیکبخت سخنان خود را این چنین ادامه داد: در این جشنواره شاهد نخستین‌ها بودیم؛ نخستین جشنواره فیلم نوجوان پس از تفکیک نخستین المپیاد فیلمسازان نوجوان که از ابتکارات استاد فرهیخته و افتخار سینمای ایران علیرضا شجاع‌نوری بود و این می‌تواند در سینمای ایران تأثیرگذار و سازنده باشد.

استاندار با بیان اینکه ما هیچ محفلی سازنده‌تر از سینما نداریم، افزود: وقتی به نوجوانان میدان می‌دهیم که فیلم بسازند و المپیاد شرکت کنند نوجوانان همه تلاش می‌کنند تا فیلم بهتری بسازند.

وی تأکید کرد که نوجوانان ایرانی هم می‌توانند پیام صلح و دوستی خود را در فیلم و کالاهای فرهنگی بگنجانند.

نيكبخت سپس بركات جشنواره 22 فيلم نوجوان براي همدان را افتتاح سينما فلسطين همدان پس از 9 سال، تشكيل دبيرخانه دائمي جشنواره بين‌المللي فيلم نوجوان همدان و المپياد فيلمسازي كشور، حضور مجيد مجيدي كارگردان فيلم محمد رسول‌ا... و عوامل آن در همدان و عدالت فرهنگي در استان عنوان كرد .وي گفت: امروز مي‌خواهم به نكته‌اي اشاره كنم و از معاون سياسي امنيتي استانداري و مديركل اداره ارشاد بخواهم با همكاري و حوزه هنري تلاش كنند و سينما قدس همدان را به پرديس سينمايي تبديل كنند. البته بخش خصوصي در نظر دارد سينماي ديگري هم در شهرك مدني احداث كند و بايد كمك كنيم تا آن هم پرديس سينمايي ساخته شود.

وي البته در ميان سخنانش بارها به اين موضوع اشاره كرد كه مردم و شهر همدان به خاطر دارايي‌ها و پيشينه فرهنگي خود شايسته اين هستند كه دبيرخانه جشنواره فيلم نوجوان در همدان باشد.

نيكبخت ادامه داد: ما توانايي برگزاري تعداد زيادي جشنواره بين‌المللي كودك و نوجوان در همدان هستيم، همچنانكه امشب اختتاميه جشنواره فيلم را برگزار مي‌كنيم، فردا شب (09/07/94) افتتاحيه جشنواره بين‌المللي تئاتر كودك و نوجوان و آبان‌ماه هم كنگره مير سيد علي همداني را.

وي سپس در چند جمله شخصيت مير سيد علي را براي ميهمانان تشريح كرد و در ادامه گفت: با اين تفاسير آيا همدان شايستگي ندارد؟ پس هرچه سريع‌تر مردم خواسته خود را به شكل طومار تهيه كنند و اگر اصفهان هم مي‌خواهد كه جشنواره فيلم را برگزار كند همان جشنواره فيلم كودك را برگزار كند كه دبيرخانه‌اش را دارند. هرچند كه نمي‌توان فاصله و شايستگي‌هاي همدان و اصفهان را به اين راحتي نشان داد؛ همدان سرزميني وراي همه جاي كشور است.

استانداردر پايان از همه كساني كه موافقت كردند تا به خاطر «فاجعه منا» افتتاحيه جشنواره فيلم برگزار نشود، تشكر كرد.

دبير جشنواره 22 بين‌المللي فيلم نوجوان هم وقتي به روي سن آمد، گفت: من گزارش كار نمي‌دهم بلكه دبيران افتخاري گزارش جشنواره را خواهند داد و سپس دو نوجوان بنام هاي مهسا طاقتي‌احسن و حسين قاسمي‌هنر را به عنوان دبيران افتخاري معرفي كرد و گفت: اين انتخاب شعار نيست بلكه اين دو بزودي مي‌توانند پشت فرمان بنشيند و جشنواره را بچرخانند. سپس دو نوجوان به ارائه گزارش پرداختند.

در اين گزارش آمد كه به اين جشنواره 170 فيلم كوتاه و بلند ارسال شده بود كه 40 فيلم بلند و 130 عنوان در بخش فيلم كوتاه و نيمه‌بلند بوند. از بين آنها 15 عنوان فيلم بلند و هشت عنوان فيلم پويانمايي انتخاب شده است.

شجاع‌نوري همه تأكيدش بر المپياد فيلمسازي نوجوانان بود و افتخار اين جشنواره را همين بخش مي‌دانست. المپياد فيلمسازي بخشي بود كه از بازيگر تا كارگردان و مسئول، همه آن را يك حركت مثبت و سازنده عنوان مي‌كردند و آن را رويدادي مي‌دانستند كه فيلمسازان آينده را به خوبي خواهد ساخت.

شجاع‌نوري گفت: امسال المپياد فيلمسازي آغاز رشد نهالي است كه بعداً زير سايه آن خواهيم بود و شعارمان هم اين است ؛ «به اميد آن روز كه هر ايراني حداقل تجربه ساخت يك فيلم يك دقيقه‌اي را داشته باشد.» و سپس از 87 نوجوان فيلمساز كه فيلمشان به المپياد راه يافته بود دعوت كرد تا روي سن بيايند كه مورد تشويق قرار گرفتند .

شجاع‌نوري اين تشويق را استقبال از حركت‌هاي آينده نوجوانان فيلمساز خواند.

وي سپس گفت: آرزو مي‌كنم كه همه استان‌ها، استانداري مثل آقاي نيكبخت داشته باشد، البته اين شهر يك امام‌جمعه خيلي خوب هم دارد.

بر سر ميزباني جشنواره‌ها رقابت است

عليرضا تابش، مديرعامل بنياد سينمايي فارابي، حامي بازگشت جشنواره فيلم نوجوان و تشكيل دبيرخانه دائمي آن در همدان هم كه در مراسم حضور داشت در ابتداي سخنانش گفت كه مي‌خواهد به نكته‌اي اشاره كند كه همه را خوشحال مي كند. وي اظهاركرد: در روزگاري بسر مي‌بريم كه دولتي فرهنگي داريم و استانداران، فرمانداران و مديران هر استاني رقابت مي‌كنند تا ميزباني رويدادهاي فرهنگي و سينمايي در شهر خودشان برگزار شود.در طي برگزاري جشنواره، همدان شهر باباطاهر و بوعلي‌سينا به اين شور و شوق مردم باليد.

وي افزود: جشنواره 29 با يك تفاوت عمده نسبت به سال‌هاي پيش برگزار شد و آن شوري تازه بود كه نيروهاي داوطلب به پاي جشنواره ريختند. ما به خانواده‌هاي اين عزيزان به خاطر تربيت درست فرزندانشان و همچنين جذب آنها به اين جشنواره توسط استاندار تبريك مي‌گوييم.

تابش در ادامه گفت: امسال در جشنواره فيلم نوجوان همدان و المپياد فيلمسازي كشور گامي براي سپردن جهانمان به نسل نوجوان برداشته‌ايم. اين جشنواره و المپياد فيلمسازي به همت نوجوانان و مسئولان شهر به واقع جشنواره نوجوان بود.

تابش در پايان سخنانش از حاضران خواست به افتخار شهداي نوجوان و نسل نوجوان براي چند لحظه سرپا بايستند.

فاضل عبادي، دبير استاني جشنواره 29 فيلم نوجوان هم از تمام مسئولان و دستگاه‌هاي اجرايي استان كه با جديت وارد عمل شده و پشتيبان و حامي اجراي جشنواره فيلم بودند، تشكر كرد و گفت كه در راستاي اهداف استان برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي و هنري از اين دست از اولويت‌هاي استان است.


المپیاد فیلمسازی نخستین گام برای سپردن آینده به دست نوجوانان است

ایرنا- مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: المپیاد فیلمسازی نخستین گام برای سپردن آینده به دست نوجوانان است.

علیرضا تابش شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم نوجوان در همدان افزود: امروز پایان بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم های نوجوانان ایران و آغاز حرکت صاحبان اصلی جشنواره یعنی نوجوانان همدان و سراسر ایران است.

وی ادامه داد: این افراد در قالب نیروهای داوطلب، خبرنگار، تشریفات، عکاس، مترجم، داور و یا شرکت کننده در المپیاد فیلمسازی نوجوانان از سراسر کشور ، به جشنواره شور و عشق بخشیدند.

وی با بیان اینکه شهر ابن سینا و باباطاهر به این شور و شوق می بالد گفت: این دوره از جشنواره با همه جشنواره های پیش از آن یک تفاوت عمده داشت و آن شور و شوق تازه ای بود که نیروهای داوطلب با تعصب ، همت ، نجابت و رفاقت به پای جشنواره خودشان ریختند.

وی عنوان کرد: تیم برگزاری جشنواره به دلیل زحمات طاقت فرسا، گاه خسته و گاه کم امید می شدند، اما انرژی ما، پاکی ، صداقت و همراهی نوجوانان همدان، داوطلبان و اعضای المپیاد از سراسر ایران، خون رگهای این جشنواره سینمایی بود.

وی تصریح کرد: بنیاد سینمایی فارابی براساس وظیفه خود همچنان به حمایت از سینمای کودک ، نوجوان و بزرگسال ادامه خواهد داد اما من و همکارانم به یاد خواهیم داشت که دغدغه های نوجوانان ایران باید در قاب سینمای ملی به زبان هنر تلالو پیدا کند.

وی بیان کرد: این میسر نمی شود مگر با کمک همه خانواده های ایرانی که نسلِ نو را صاحب امروز هم می بینند.

تابش اظهار کرد: آنچه در ذهن نوجوانان امروز ما می گذرد همان تصویری است که فردای سرزمین ما را خواهد ساخت و به این جهت است که می توان جشنواره فیلم نوجوان همدان و بخصوص المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور و زمینه ای که در آن برای شناخت استعدادهای نوجوان فراهم شد را، گامی در جهت شناخت آینده ایران و برنامه ریزی بر اساس اندیشه های شهروندان فردای کشورمان عنوان کرد.

وی بیان کرد: ما امسال در جشنواره همدان و المپیاد فیلمسازی نوجوانان، نخستین گام را برای سپردن جهانمان به دست این نسل برداشتیم، نسلی که 'جهانی عاری از خشونت و صلح پایدار' را خواهد ساخت.

تابش افزود: باید بپذیریم که نوجوان امروز ما با نوجوان نسل های پیشین متفاوت است، او بیشتر از ما جهان را می شناسد ، اگر چه جنگی را درک نکرده اما بیشتر از ما با جنگ و صلح و تنش و تدبیر و تفاوت های این دو آشناست.

وی ادامه داد: او به واسطه جهان بی مرزی که در آن متولد شده و بار آمده، بهتر از نسل های پیشین اهمیت صلح را می شناسد و نقش هنر را در پیشبرد آن بهتر از همگان می داند.

وی اضافه کرد: بیست و نهمین جشنواره فیلم به افتخار نوجوانان همدان و سایر نوجوانان کشورمان و حضور مفید و موثر آنان به واقع جشنواره نوجوانان بود.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی افزود: با احترام به خانواده های شهر همدان به دلیل تربیت صحیح و درست نوجوانان ، از مدیریت استان در معرفی، جذب و آموزش نیروهای داوطلب و همیاری همکاران ما در سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد سینمایی فارابی تشکر و قدردانی می کنم.

اولین المپیاد فیلمسازی و بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم نوجوان چهارم تا هشتم مهر ماه در همدان برگزار شد.


برگزیدگان جشنواره‌ی فیلم نوجوان معرفی شدند

ایسنا- در این مراسم که شامگاه 8 مهر ماه با اجرای احسان کرمی برپا شد،علیرضا شجاع نوری دبیر جشنواره، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، شهرام کرمی دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، محمدناصر نیکبخت استاندار همدان، محمدابراهیم الهی تبار، ریحان سروش مقدم مدیرکل میراث فرهنگی همدان، امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و هنرمندانی از جمله حمید جبلی، مرضیه برومند، کامبوزیا پرتویی، وحید نیکخواه آزاد، رضا فیاضی، فرشته طائرپور، مصطفی رحماندوست‌، مجتبی راعی، علی قوی تن، منوچهر شاهسواری و... حضور داشتند.

مراسم با سرود ملی جمهوری اسلامی آغاز شد، در ادامه آن قاری نوجوان آیاتی چند از کلام الله مجید را قرائت کرد، در حین تلاوت قرآن، تصویر محسن حاجی حسنی، شهید فاجعه منا به روی پرده رفت.

در این مراسم، پروانه زرین بخش بهترین فیلم هیات داوران نوجوانان همدان به فیلم «دریا و ماهی پرنده» به کارگردانی «مهرداد غفارزاده» و تهیه‌کنندگی امیرپورکیان تعلق گرفت.

به دلیل عدم حضور تهیه کننده فیلم‏، مهراداد غفارزاده، کارگردان فیلم جایزه را دریافت کرد.

برگزیدگان بخش المپیاد فیلمسازی جشنواره بین المللی فیلم های نوجوانان هم اعلام شدند.

برندگان بخش المپیاد فیلمسازی در دو بخش اعطای گواهی افتخار بهترین فیلم المپیاد جوانان ایران و گواهی افتخار هیات داوران المپیاد فیلمسازی به این شرح اعلام شدند.

جوایز این بخش توسط علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، حمید جبلی، امیرشهاب رضویان، رابعه مدنی، داریوش غریب زاده و نبما عباس پور اهدا شد.

- گواهی افتخار بهترین فیلم المپیاد جوانان ایران: «رضا سلیمانی» برای فیلم «نقاشی‌ها حرف میزنن» از استان لرستان

- گواهی افتخار بهترین فیلم المپیاد جوانان ایران: «پریزاد احمدی» برای فیلم «مترسک» از استان آذربایجان غربی

- گواهی افتخار بهترین فیلم المپیاد جوانان ایران: «امیرحسین موسوی» برای فیلم «قاب خالی» از استان اردبیل

- گواهی افتخار بهترین فیلم المپیاد جوانان ایران: «زهرا حیدری» برای فیلم «انسان که می خواهد» از استان هرمزگان

- گواهی افتخار بهترین فیلم المپیاد جوانان ایران:«‌اسمر حسنی» برای فیلم «عکس» از استان زنجان

- گواهی افتخار هیئت داوران المپیاد فیلمسازی: «مصطفی حامی خواه» برای فیلم «سیاه سفید» از استان همدان

- گواهی افتخار هیئت داوران المپیاد فیلمسازی: «شقایق ورشوچی» برای فیلم «زندگی من» از استان همدان

- گواهی افتخار هیئت داوران المپیاد فیلمسازی: «پردیس پاکزاد» برای فیلم «سینمایی که بود» از استان کهگیلویه و بویر احمد

- گواهی افتخار هیئت داوران المپیاد فیلمسازی: «مصطفی عشرتی» برای فیلم «همین جوری خوبه» از استان گلستان

- گواهی افتخار هیئت داوران المپیاد فیلمسازی: «آناهیتا یزدان شناس» برای فیلم «قفسها را من می خرم» از استان بوشهر

- گواهی افتخار هیئت داوران المپیاد فیلمسازی: «حسین زینعلی» برای فیلم «هشدار» از استان کرمان

- گواهی افتخار هیئت داوران المپیاد فیلمسازی: «فریما سیفی» برای فیلم سایه روشن از استان کرمانشاه

- گواهی افتخار هیئت داوران المپیاد فیلمسازی: «حمیدرضا مجتهدی زاده» و «محمدحامد اسدی» برای فیلم «من هم می میرم ...اما» از استان خراسان رضوی

- گواهی افتخار جایزه ویژه دبیر به خاطر توجه به حادثه منا: به دنبال زندگی (دنیا کرم زاده)

- گواهی افتخار ویژه شهید بهنام محمدی ( جایزه ویژه دبیر): درخشش (میلاد جعفری)

برندگان بخش المپیاد جوانان بین الملل هم به شرح ذیل معرفی شدند:

- گواهی افتخار بهترین فیلم المپیاد جوانان بین الملل: «ریحانه حسن پور» برای فیلم «سلفی» از استان کهگیلویه و بویر احمد

- گواهی افتخار بهترین فیلم المپیاد جوانان بین الملل: «صاحبه خدمتگزار و فاطمه خدمتگذار» برای فیلم «آدم های سر به زیر» از استان گیلان

- گواهی افتخار بهترین فیلم المپیاد جوانان بین الملل: «کیانوش غلامی» برای فیلم «حس» از استان کرمان

- گواهی افتخار بهترین فیلم المپیاد جوانان بین الملل: «فاطمه حسینی فر» برای فیلم «دیر» از استان قم

- گواهی افتخار بهترین فیلم المپیاد جوانان بین الملل: «کسری هدایت» برای فیلم «کنتور» از استان مرکزی

نام برگزیده سیفژ به این شرح اعلام شد:

برای اهدای جایزه‌های این بخش هیات داوران این بخش سلون نایدو، پراودا کرووا و ابراهیم فروزش به روی سن آمدند و جایزه این بخش را اهدا کردند به گمیچی (مجید اسماعیلی پارسا)- ایران.

اسامی برندگان بخش مسابقه سینمای بین الملل به این شرح اعلام شدند:

- پروانه زرین بهترین اثر کوتاه یا نیمه بلند: داستان خرس (گابریل اوسوریو)- شیلی

- پروانه زرین بهترین اثر بلند به فیلم: پسر و جهان (تیتا تسلر و فرناندا کاروالو)- برزیل

- پروانه زرین جایزه بهترین فیلم کوتاه یا نیمه بلند بین الملل: آب یخ (جلال ساعدپناه)- ایران

- پروانه زرین جایزه بهترین فیلمنامه بخش بین الملل: بهت قول می‌دم (الکساندر کارپیلوسکی و الکسی بروداکف)- روسیه

- پروانه زرین جایزه بهترین کارگردان بخش بین الملل: گمیچی (مجید اسماعیلی پارسا)- ایران

- پروانه زرین جایزه ویژه هیأت داوران بخش بین الملل: همبرگر (کوتو تاکیاشویلی)- گرجستان

- پروانه زرین جایزه بهترین فیلم بخش بین الملل: گمیچی (جواد قلی زاده)- ایران

اسامی برندگان بخش آثار پویانمایی کوتاه و نیمه بلند هم معرفی شدند:

برای اهدای جایزه‌های این بخش حمید جبلی، کامبوزیا پرتوی، علیرضا شجاع نوری، مجتبی راعی، محمد رضا کریمی صارمی، محسن چینی فروشان و امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامین در مجلس شورای اسلامی به همراه علی تعالی فرماندار همدان بروی سن آمدند.

- گواهی افتخار بهترین کارگردانی اثرکوتاه و نیمه بلند پویانمایی: زندگی مورچه‌ها (مهرداد شیخان)

- گواهی افتخار بهترین کارگردانی اثرکوتاه و نیمه بلند پویانمایی: سه تار (شیوا حسین پور)

- پروانه زرین بهترین فیلمنامه اثرکوتاه و نیمه بلند پویانمایی: صفحه خالی (سیاوش خدایی)

- پروانه زرین بهترین کارگردانی اثر کوتاه و نیمه بلند پویانمایی: دخترک آت آشغال (محمد زارع و شلاله خیری)

- پروانه زرین بهترین اثر کوتاه و نیمه بلند پویانمایی: صفحه خالی (جعفر خدایی و مرکز گسترش مستند و سینمای تجربی)

- پروانه زرین بهترین فیلمنامه آثار کوتاه و نیمه بلند زنده: آب یخ (جلال ساعد پناه)

- پروانه زرین بهترین کارگردانی آثار کوتاه و نیمه بلند زنده: کشتار گاه (بهزاد آزادی)

اسامی برندگان بخش مسابقه سینمای ایران به این شرح اعلام شدند:

برای اهدای جوایز این بخش وحید نیکخواه آزاد، مجتبی راعی، علیرضا شجاع نوری، مصطفی رحماندوست، محسن چینی فروشان، رمضانعلی حیدری خلیلی معاون اجرایی قائم مقام امور اجرایی سازمان سینمایی کشور و سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد مدیر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به روی سن رفتند.

- پروانه زرین بهترین دستاورد فنی و هنری: پینوکیو، عاموسردار و رئیسعلی (جواد رمضانی)

- پروانه سیمین بهترین بازیگر زن: نسرین مرادی برای بازی در فیلم سویوق

- پروانه سیمین بهترین بازیگر نوجوان: مجید دریس برای بازی در فیلم گمیچی

- پروانه زرین جایزه ویژه داوران: سویوق (سرما) (بهرام و بهمن حاج ابول لو)

در ادامه جوایز مسابقه سینمای ایران برای اهدای جوایز، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، علیرضا شجاع نوری دبیر جشنواره، سیدمهدی ابطحی قائم مقام اقتصاد سینما و معاون توسعه فن آوری سازمان سینمایی کشور، محمد ابراهیم الهی تبار معان سیاسی امنیتی استانداری همدان و مرضیه برومند کارگردان بروی سن رفتند.

- پروانه زرین بهترین فیلمنامه: پینوکیو، عاموسردار و رئیسعلی (سید رضا صافی و مریم رنجبر)

- پروانه زرین بهترین کارگردانی: سویوق (سرما) (بهرام و بهمن حاج ابول لو)

- پروانه زرین بهترین فیلم بلند: پینوکیو ، عامو سردار و رئیسعلی (ناصر عنصری)

این خبر از زمان آغاز اختتامیه جشنواره تا پایان آن بروز رسانی شد.


سبیل‌های مردانه‌ای که سوژه عکس شد

مهر - آئین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان همدان و نخستین المپیاد فیلم‌سازی کشور شامگاه چهارشنبه در سالن ابن‌سینای همدان برگزار شد که این آیین با حاشیه‌هایی همراه بود.

بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان و نخستین المپیاد فیلم‌سازی نوجوان کشور چهارم تا هشتم مهرماه در همدان برگزار و شامگاه چهارشنبه با پرواز پروانه‌های زرین جشنواره در همدان به کار خود پایان داد.

آئین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان و نخستین المپیاد فیلم‌سازی نوجوان کشور در سالن ورزشی ابن‌سینا همدان و با حضور استاندار همدان، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، دبیر بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان و نخستین المپیاد فیلم‌سازی نوجوان کشور، فرماندار همدان و هنرمندان پیشکسوت عرصه سینمای ایران ازجمله حمید جبلی، مرضیه برومند و کارگردانان و نویسندگان کشور و صدها نوجوان ایرانی و خارجی برگزار شد.

آنچه شکوه و زیبایی مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان و نخستین المپیاد فیلم‌سازی نوجوان کشور را زیباتر می‌کرد چیدمان و شکل دکور و سنی بود که برنامه بر روی آن اجرا می‌شد، مجری برنامه احسان کرمی یکی از مجریان تلویزیون ایران و گویندگان رادیو بود که صدای گرم او مراسم را گرم‌تر می‌کرد.

مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان و نخستین المپیاد فیلم‌سازی نوجوان کشور با قرائت قرآن و پخش تصاویری از شهید حاج محسن حاج حسینی کارگر قاری ممتاز کشور که در حادثه اخیر منا جان‌باخته بود همراه شد که تلخی فاجعه منا را یادآور بود و خبر از غم و اندوه ایرانیان برای فاجعه منا می‌داد.

تیزر بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان و نخستین المپیاد فیلم‌سازی نوجوان کشور به ۱۱۰۰ پروانه شهید نوجوان و ۲۵۰ شهید مفقود الاجسد نوجوان همدان تقدیم شد

تیزر بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان و نخستین المپیاد فیلم‌سازی نوجوان کشور نیز به ۱۱۰۰ پروانه شهید نوجوان و ۲۵۰ شهید مفقود الاجسد نوجوان همدان تقدیم شد.

مجری برنامه در ابتدای سخنانش گفت: هرچند اینجا مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان و نخستین المپیاد فیلم‌سازی نوجوان کشور را جشن گرفتیم اما ته دلمان حالمان خوش نیست و به جان‌باختگان فاجعه منا اشاره کرد.

مجری با وصف زیبایی‌ها و شایستگی‌های همدان به‌عنوان پایتخت تاریخ و تمدن و کهن شهر باستانی با آب‌وهوای لطیف حضار را به دیدن کلیپی از همدان دعوت کرد.

استاندار همدان به‌عنوان نخستین سخنران این مراسم از همدان و پتانسیل‌های آن سخن گفت و خواستار استقرار دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلم در همدان شد.

محمدناصر نیک‌بخت همدان را شایسته و لایق این موضوع دانست و از همدانی‌ها خواست تا طوماری برای تشکر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا کنند تا جشنواره در همدان بماند و بعضی لابی‌ها وزیر را بر سر دوراهی قرار ندهد.

وی برگزار نشدن مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم نوجوانان را زیباتر از برگزار شدن آن عنوان کرد و گفت: این اقدام کار درستی بود.

هنرمندان درواقع شناسنامه سینمای کودک نوجوان هستند و خاطرات کودکی و نوجوانی کودکان دیروز را رقم زدند

در ادامه برنامه، مجری به هنرمندان داخل سالن ازجمله «حمید جبلی» اشاره کرد و گفت: هنرمندانی که در داخل سالن هستند درواقع شناسنامه سینمای کودک و نوجوان هستند و خاطرات کودکی و نوجوانی کودکان دیروز را رقم زدند.

در ادامه با اعلام رأی داوران نوجوان فیلم «دریا و ماهی پرنده» به کارگردانی مهردادغفارزاده بهترین فیلم اعلام شد و نخستین پروانه زرین جشنواره از طرف جشنواره به وی اهدا شد.

کرمی مجری برنامه و علیرضا شجاع نوری دبیر بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان و نخستین المپیاد فیلم‌سازی، نوجوانان فیلم‌ساز نوجوان حاضر در سالن را بروی سن دعوت کردند و هر یک از نوجوانان با صدای تشویق ممتد حاضرین بر روی سن می‌آمدند و از طرف دیگر سن خارج می‌شدند.

شجاع نوری گفت: اگر می‌خواهیم این جشنواره شام آخر نشود باید چراغ المپیاد فیلم‌سازی را روشن نگه‌داریم و این راه را ادامه دهیم.

در ادامه پنج فیلم اول المپیاد فیلم‌سازی نوجوان ایران معرفی شدند و رضا لرستانی با فیلم «نقاشی‌ها حرف می‌زنند» از استان لرستان، پریزاد احمدی با فیلم «مترسک» از استان آذربایجان غربی، امیرحسین موسوی با فیلم «قاب خالی» از اردبیل و زهرا حیدری با فیلم «انسان که می‌خواهد» از استان هرمزگان و اصغر حسنی با فیلم «عکس» از استان زنجان در این بخش جایزه گرفتند.

میخواینان جشنواره همدان بمانه یا نمانه

در قسمت بعدی برنامه امیر شهاب رضویان فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان همدانی برای اهدای جوایز بر روی سن آمد و خطاب به حضار با لهجه زیبای و دل‌نشین همدانی گفت: «میخواینان جشنواره همدان بمانه یا نمانه» که حاضرین نیز با لهجه همدانی «بمانه» را یک‌صدا فریاد زدند.

نوجوانان دیگر المپیاد فیلم‌سازی که موفق به دریافت لوح و جوایز جشنواره شده بودند در این بخش بر روی سن دعوت شدند که مصطفی حامی خواه با فیلم «سفید و سیاه» از همدان بر روی سن آمد و قول اختصاص سالن سینما برای اکران فیلم‌های نوجوانان در همدان را از استاندار گرفت.

نوجوان بعدی که بر روی سن دعوت شد نوجوانی اهل کهکیلویه و بویراحمد به نام پردیس پاکزاد بود که در سالن حضور نداشت و استاندار همدان خواست تا به نمایندگی از او که هم استانی‌اش است جایزه را دریافت کند و این‌گونه بود که استاندار همدان بروی سن آمد و جایزه جشنواره را گرفت.

بخش‌های مختلف جشنواره و اهدای جوایز و پروانه‌های زرین یکی پس از دیگری اجرا می‌شد و نکته جالب اینجا بود که استاندار همدان بار دیگر به‌جای هم استانی‌اش که در سالن برای گرفتن جایزه حضور نداشت بر روی سن آمد و بار دوم جایزه جشنواره را گرفت.

در خلال اجرای برنامه فیلم «زندگی من» به کارگردانی کوچک‌ترین نوجوان شرکت‌کننده در جشنواره که کاری از شقایق ورشوچی ۱۲ ساله از همدان بود و فیلم «نقاشی‌ها حرف می‌زنند» به‌عنوان فیلم اول المپیاد اکران شد.

جایزه سیفیژ بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوان همدان نیز به مجید اسماعیلی پارسا برای فیلم «گمیجی» اهدا شد.

اما در بخشی از برنامه مجری خطاب به عکاسان حاضر در سالن گفت: می‌خواهم یک سوژه عکاسی را برای شما فراهم کنم و سپس از حمید جبلی، امیر شهاب رضویان و علیرضا شجاع نوری خواست تا در کنار هم‌روی سن بایستند و این‌طور بود که سبیل مردانه جبلی و رضویان و شجاع نوری سوژه عکاسان حاضر در مراسم اختتامیه شد.

مراسم اختتامیه با نواختن موسیقی سنتی ایرانی در بین مهمانان خارجی به پایان رسید.


آشتی دوباره امیرشهاب رضویان

فارس - پرونده بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان و نخستین المپیاد فیلمسازی نوجوانان در همدان بسته شد. هرچند جشنواره به دلیل روی دادن فاجعه منا و شهادت بسیاری از هموطنان افتتاحیهای نداشت اما از اختتامیه پرباری برخوردار بود.

اختتامیه جشنواره فیلم نوجوان میزان میهمانانی بود که بخشی از خاطرات شیرین متولدین دهه 60 هستند. خالق برنامه‌های مختلف سینمایی و تلویزیونی که باعث خلق سینمایی غنی در دهه 60 و 70 شده بودند. مرضیه برومند خالق «مدرسه موش‌ها»، حمید جبلی یکی از آفرینندگان «کلاه قرمزی»، کامپوزیا پرتوی «خالق گربه آوازه‌خوان»، ابراهیم فروزش آفریننده «خمره و شیر تو شیر» و خاطره‌سازان بی نظیر دیگر که نقش بزرگی در شکل‌گیری جوانان امروز جامعه دارند.

هنگام قرائت قرآن کریم، نمایشگر سالن ورزشی ابن سینا تصاویر قاری برجسته ایران محسن حاجی حسنی را پخش می‌کرد که باعث تألم خاطر همگان شد.

احسان کرمی، مجری برنامه نیز با بیان اینکه هرچند امشب جشنی بر پاست اما در ته دل همه ما غمی نهفته است، وی همچنین اعلام کرد بخشی از برنامه را رسمی ادامه خواهیم داد و پس از آن این فضا را تغییر خواهیم داد.

استاندار همدان به عنوان نخستین سخنران آیین اختتامیه زمانی که بر روی سن حاضر شد اعلام کرد تا از روی صندلی به پشت تریبون برسد سه نفر به وی گوشزد کردند که خلاصه سخن بگوید.

البته استاندار همدان پس از نخستین سخنرانی خود نیز بارها میکروفن را به دست گرفت تا جایی که یکبار علیرضا شجاع نوری، دبیر جشنواره از دادن تریبون خودداری کرد و احسان کرمی میکروفن سیار خود را در اختیار استاندار همدان قرار داد.

برنامه تا زمانی که علیرضا شجاع‌نوری هنرمند برجسته سینما و دبیر بیست و نهمین جشنواره فیلم‌های نوجوانان همدان پشت تریبون قرار گیرد، حالت رسمی داشت تا اینکه شجاع نوری با دو نوجوان بر روی سن حاضر شد.

دبیر جشنواره نوجوانان از ابتدای جشنواره بر مخاطب اصلی خود تمرکز کرده بود، به داوران، خبرنگاران و فیلمسازان نوجوان اهمیت ویژه‌ای داد تا جایی که دو هنرمند و روزنامه‌نگار نوجوان همدان «مهسا طاقتی احسن» و «حسین قاسمی هنر» را نیز به عنوان دبیران افتخاری جشنواره با خود بر روی سن برد و تا انتها به همراه آنان برنامه‌ها را ادامه داد.

وی گفت: نوجوانان صاحبان اصلی جشنواره هستند و خود می‌توانند به خوبی رانندگی کنند و تنها زمانی که خواستند در چاله‌ای بیفتند ما به آن‌ها اعلام کنیم تا ترمز کنند.

اهمیت و توجه شجاع نوری به قدری تمرکز خود را به نوجوانان در دوران جشنواره جلب کرده بود که سایر بخش‌ها خواهان توجه بیشتری از او بودند.

بخش‌هایی از سخنان دبیر جشنواره توسط دو دبیر افتخاری نوجوان قرائت شد. شجاع نوری در هنگام اعلام برندگان المپیاد فیلمسازی بارها تکرار کرد که نام‌هایی را که خوانده می‌شود را به خاطر باید سپرد.

لرستانی‌ها نیز با خواندن بیانیه‌ها و آوردن جوایز در المپیاد فیلم‌سازی خوش درخشیدند.

امیرشهاب رضویان، کارگردان و هنرمند برجسته کشور نیز که از داوران بخش المپیاد بود، به صحنه فراخوانده شد، رضویان با لهجه شیرینی همدانی سخنان خود را آغاز کرد و گفت: من امیرشهاب رضویان هستم 50 ساله از همدان.

آشتی دوباره امیرشهاب رضویان و استاندار همدان

وی از افرادی که باعث شدند جشنواره به همدان بازگردد نیز تشکر کرد و قول داد سخنی بر زبان نیاورد که باعث تکدر خاطر افراد شود. اشاره این هنرمند همدانی به سخنانی است که وی در حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور در همدان بیان کرد و استاندار همدان نسبت به آن واکنش نشان داد.

اما ماجرای رضویان همین جا تمام نشد او به مانند همیشه رابعه مدنی، مادرش را نیز به صحنه فراخواند، مدنی چهره ناشناخته‌ای نیست و در سریال‌ها و فیلم‌های مختلفی به ایفای نقش پرداخته است.

در زمان اهدای جوایز بخش المپیاد فیلمسازان، مصطفی حامی‌خواه از فیلمسازان نوجوان همدانی از استاندار خواست تا سالن سینمایی برای اکران فیلم‌های بچه‌های انجمن سینمای جوان احداث شود که با موفقت استاندار همدان رو به رو شد.

در این زمان بود که علیرضا شجاع نوری، دبیر جشنواره اعلام کرد «ای کاش همه استان‌های کشور استانداری چون نیکبخت و نماینده ولی فقیه چون آیت الله محمدی داشته باشند»

استاندار همدان نیز المپیادی شد

زمانی که نام برندگان المپیاد فیلمسازان نوجوان خوانده می‌شد، فیلمساز کهگیلویه و بویراحمدی در سالن حضور نداشت و دبیر جشنواره از استاندار همدان خواست که به دلیل هم‌استانی بودن با این نوجوان برای دریافت جایزه‌اش به روی سن برود که استاندار هم در زمان گرفتن این جایزه اعلام کرد که او نیز هدیه‌ای برای این فیلمساز نوجوان در نظر خواهد گرفت.

هنگامی که استاندار بر روی سن قرار گرفت امیرشهاب رضویان را در آغوش کشید تا اگر کدورتی در جریان بوده، از بین برود.

حضور نداشتن فیلمساز دیگری از کهگیلویه و بویراحمد باعث شد استاندار همدان برای بار دوم نیز بر روی سن حاضر شود به شجاع‌نوری بگوید که خرجش را زیاد کرده و او هدیه دیگری نیز برای این فیلمساز نوجوان به مانند مورد قبلی در نظر خواهد گرفت.


فیلمساز 12 ساله همدانی سوپر استار اختتامیه جشنواره فیلم نوجوان

اما فیلمساز 12 ساله همدانی شقایق ورشوچی، سوپراستار اختتامیه بود، وی که فیلمی با عنوان زندگی من را در سه دقیقه تولید کرده بود مورد توجه داوران و شخص دبیر جشنواره قرار گرفت و علیرضا شجاع‌نوری در تکریم او گفت: " نام شقایق را به خاطر بسپارید. "فیلم سه دقیقه‌ای ورشوچی در این اختتامیه نیز اکران شد.

اما شاید جالب‌ترین بخش جشنواره زمانی رقم خورد که مجری برنامه از امیرشهاب رضویان، حمید جبلی و علیرضا شجاع نوری خواست تا صحنه را ترک نکنند و بر روی سن بمانند. احسان کرمی خطاب به عکاسان گفت شاید هرگز نتوانید این سه نفر را که هر سه دارای سیبیل هستند در کنار هم ببیند. سپس از آنان خواست تا عکس‌های خود را بگیرند.

امیرشهاب رضویان در این خصوص گفت: بارها به بانک‌ها پیشنهاد دادم که سبیل چک را راه‌اندازی کنند و به مانند گذشته سبیل را به عنوان ضمانت قبول کنند.

وی همچنین از استاندار همدان خواست سینمای دیگری که در میدان همدان قرار دارد را احیا کند که استاندار پاسخ داد این سینما در بین ورثه قرار دارد که با اختلاف رو به رو هستند. امیرشهاب نیز اعلام کرد وی پیگیری کرده و استاندار همدان نیز حمایت کند.

در زمان معرفی داوران جشنواره وقتی نوبت به نام فاطمه معتمدآریا رسید، صدای تشویق حضار سالن را فرا گرفت. البته معتمدآریا در جریان برگزاری جشنواره در همدان حضور نداشت.

مرضیه برومند کارگردان برجسته سینمای کودک و نوجوان و خالق «شهر موش‌ها» پیش از اینکه بیانیه داوران را قرائت کند از فراموش کردن نام برخی از افراد گلایه کرد و خواستار این آن شد در اختتامیه‌ها ابتدا جوایز بدهند و سپس سخنرانی کنند.

اما نکته قابل توجه در دکور برنامه اختتامیه این بود که نام جشنواره به عنوان بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان ایران یاد شده بود. اتفاقی که عرف برگزاری جشنواره‌ها نیست، زیرا همه جشنواره‌های بزرگ به نام شهر‌ها چون ونیز، کن، ورشو، مسکو، بوسان، شیکاگو و ... شناخته می‌شوند اما اینجا نامی از همدان آورده نشده بود.


مدیران در اختتامیه‌ی جشنواره‌ی فیلم نوجوان چه گفتند؟

ایسنا - مراسم پایانی جشنواره‌ی فیلم "نوجوان" در غیاب وزیر ارشاد و رییس سازمان سینمایی با سخنرانی برخی مدیران و مسوولان استان همدان همراه شد.

در مراسم پایانی جشنواره که شامگاه 8 مهر ماه در همدان برگزار شد، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، علیرضا شجاع‌نوری دبیر جشنواره‌ی فیلم نوجوان و برخی مسوولان محلی سخن گفتند.

علیرضا تابش در سخنانی که در قالب متنی قرائت شد، گفت: «امروز پایانِ بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلمهای نوجوانان ایران، آغاز حرکت صاحبان اصلی جشنواره -یعنی - نوجوانان همدان و سراسر ایران است.

آنان که در قالب نیروهای داوطلب، خبرنگار، تشریفات، عکاس، مترجم، داور و یا شرکت کننده در المپیاد فیلمسازی نوجوانان از سراسر کشور‌، به جشنواره شور و عشق بخشیدند.

شهر ابن سینا و باباطاهر به این شور و شوق بالید.

هنرمندان و هنردوستان و مهمانان عزیزِ داخلی و خارجی!»

او در بخش دیگری از سخنانش مطرح کرد: «جشنواره ۲۹ با همه جشنواره‌های پیش از آن یک تفاوت عمده داشت و آن شور و شوق تازه ‌ای بود که "نیروهای داوطلب" با تعصب ، همت ، نجابت و رفاقت به پای جشنواره خودشان ریختند.

تیم برگزاری جشنواره به دلیل زحمات طاقت فرسا ،گاه خسته و گاه، کم امید می‌شدند. اما انرژی ما ؛ پاکی ، صداقت و همراهی نوجوانان همدان ، داوطلبان و اعضای المپیاد از سراسر ایران ، خون رگهای این جشنواره سینمایی بود.

بنیاد سینمایی فارابی براساس وظیفه خود همچنان به حمایت از سینمای کودک ، نوجوان و بزرگسال ادامه خواهد داد اما من و همکارانم به یاد خواهیم داشت که دغدغه‌های نوجوانان ایران باید در قاب سینمای ملی به زبان هنر تلالو یابد و این میسر نمی‌شود مگر با کمک همه خانواده‌های ایرانی که نسلِ نو را صاحب امروز هم می‌بینند.

آنچه در ذهن نوجوانِ امروز ما می‌گذرد همان تصویری است که فردای سرزمین ما را خواهد ساخت، به این جهت است که می‌توان جشنواره فیلم نوجوان همِدان و بخصوص المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور و زمینه‌ای که در آن برای شناخت استعدادهای نوجوان فراهم شد را، گامی در جهت شناخت آینده ایران و برنامه‌ریزی براساس اندیشه‌های شهروندان فردای کشورمان دانست.

ما امسال در جشنواره همدان و المپیاد فیلمسازی نوجوانان، نخستین گام را برای سپردن جهانمان به دست این نسل برداشتیم. نسلی که "جهانی عاری از خشونت و صلح پایدار" را خواهد ساخت.

باید بپذیریم که نوجوانِ امروز ما با نوجوانِ نسل‌های پیشین متفاوت است. او بیشتر از ما جهان را می‌شناسد ، اگر چه جنگی را درک نکرده اما بیشتر از ما با جنگ و صلح و تنش و تدبیر و تفاوتهای این دو آشناست.

او به واسطه جهان بی‌مرزی که در آن متولد شده و بار آمده، بهتر از نسل‌های پیشین اهمیت صلح را می‌شناسد و نقش هنر را در پیشبرد آن بهتر از همگان میداند.»

علیرضا تابش در بخش پایانی سخنانش خطاب به حاضران در مراسم گفت: «آقایان و خانم‌ها

جشنواره ۲۹ به افتخار نوجوانان همِدان و سایر نوجوانان کشورمان و حضور مفید و موثر آنان، به واقع، جشنواره نوجوانان بود.»

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی همچنین از مسئولان، هنرمندان و دست اندرکاران جشنواره در بخش‌های مختلف تشکر کرد و از حاضران خواست به یاد قهرمانان و شهدای نوجوانِ میهن‌مان و به افتخار این نسل که فردا را ، امروز می‌سازد؛قیام کنند.

سخنرانی علیرضا شجاع نوری

علیرضا شجاع‌نوری در آیین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان در همدان با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری جشنواره اظهار کرد: حدود ۱۰۰ نوجوان همدانی در این جشنواره ما را کمک کردند که بیشتر آن‌ها حداقل به یک زبان خارجی تسلط داشتند.

وی با بیان اینکه این نوجوانان از فعال‌ترین اعضای ستاد جشنواره بودند به برگزاری نخستین المپیاد فیلمسازی نوجوانان در جشنواره امسال اشاره کرد و گفت: در فراخوان این المپیاد، از نوجوانان سراسر ایران از ۱۲ تا ۱۹ سال دعوت کردیم که فیلم‌های ۳ دقیقه‌ای خود را برای جشنواره ارسال کنند.

دبیر بیست و نهمین جشنواره فیلم‌های نوجوانان افزود: این المپیاد با همت بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوان ایران با اعلام فراخوان از سراسر ایران برگزار شد.

وی اظهار کرد: پس از آن، بیش از ۱۰۰۰ نفر به دفاترانجمن سینمای جوان مراجعه کردند و بیش از ۴۰۰ فیلم سه دقیقه‌ای انتخاب شد که ۸۶ فیلم در مرحله پایانی در جشنواره شرکت کردند.

شجاع نوری با ابراز امیدواری از اینکه روزی که هر ایرانی حداقل تجربه ساخت فیلم ۱ دقیقه‌ای را داشته باشد، افزود: برای سینمای نوجوان ایران آینده خوبی را ترسیم می‌کنیم.

وی در ادامه از حضار خواست به احترام نوجوانانی که فیلم ساخته‌اند بایستند و آنها را تشویق کنند.

دبیر بیست و نهمین جشنواره فیلم‌های نوجوانان این موضوع را به معنای حمایت از آنان دانست و افزود: باید نوجوانان سرزمین مان را حمایت و پشتیبانی کنیم.

ناصر نیک بخت هم با خوشامدگویی به مهمانان گفت: آمدن جشنواره به همدان با حمایت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان سینمایی کشور و مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی انجام شد که از این بابت از ایشان قدردانی میکنم.

استاندار همدان تصریح کرد: در این جشنواره شاهد اولین‌ها بودیم، اولین جشنواره فیلم نوجوان و اولین المپیاد فیلمسازی نوجوان.

نیکبخت با بیان اینکه سینمای نوجوان باید تاثیرگذار، آموزش دهنده و پویا باشد، افزود: وقتی به نوجوان میدان داده می‌شود که فیلم بسازد تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد که بهترین باشد.

وی با بیان اینکه هیچ محملی سازنده‌تر از سینما نیست، اظهار کرد: سینما در دنیا حرف اول را می‌زند، به طوری که میتواند مبلغ جنگ یا صلح باشد.

استاندار همدان با بیان اینکه نوجوان ایرانی پیام صلح و دوستی را در اثر خود می‌گنجاند، افزود: باید به سینمای نوجوان بها داده شود.

نیک بخت بیان کرد: مردم همدان شایسته این هستند که دبیرخانه فیلم نوجوان در این شهر ماندگار باشد.

فاضل عبادی نیز با بیان اینکه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی با جدیت حامی اجرای برنامه‌های جشنواره بودند، گفت: هدف گذاری اصلی ما اجرا و پشتیبانی برنامه‌های مربوط به کودک و نوجوان است.

دبیر استانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان در همدان افزود: جشنواره فیلم نوجوان در صدر برنامه‌های فرهنگی استان قرار دارد و در راستای سیاست‌های دولت و با پشتیبانی مردم به خوبی برگزار شد.

وی ابراز امیدواری کرد: از رهگذر این جشنواره قابلیت‌های استان همدان به نحو شایسته بیان شده باشد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار