شش ماه از آغاز مرحله اصلی اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب شهر کنگاور می گذرد و در این مدت بسیاری از معابر و کوچه ها به تلی از خاک تبدیل شده و این مسئله موجب بروز مشکلاتی برای مردم این شهر شده است.
کد خبر: ۱۰۴۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶ 01 October 2015
شش ماه از آغاز مرحله اصلی اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب شهر کنگاور می گذرد و در این مدت بسیاری از معابر و کوچه ها به تلی از خاک تبدیل شده و این مسئله موجب بروز مشکلاتی برای مردم این شهر شده است.

به گزارش ایرنا از ابتدای سال جاری حفاری هایی برای جمع آوری شبکه فاضلاب فرسوده و اجرای شبکه نوین فاضلاب در شهر کنگاور صورت گرفته که با وجود نزدیک شدن به فصل سرما و آغاز بارندگی ها خبری از آسفالت و ترمیم آنها نیست.

حفاری خیابانها و بلوارهای سطح شهر کنگاور خاطره ای نازیبا از این شهر در اذهان مسافران تابستانی امسال به جا گذاشت.

یکی از ساکنان شهرک سپاه کنگاور با اشاره به گذشت بیش از چهار ماه از حفاری های آبفا در کوچه های این محله به خبرنگار ایرنا گفت: بیشتر از یک ماه از تماس ها و مراجعه ما به مسئولان و شهرداری می گذرد و کسی جوابگوی ما نیست.

میثم رحمتی زاده ضمن اظهار گلایه از این وضعیت گفت: از مسئولان و اعضای شورای شهر تقاضا داریم حقوق مردم را در سیاست گذاری ها نادیده نگیرند.

وی با اشاره به عدم ثبات در مدیریت شهرداری اظهار کرد: انتصاب و عزل شهرداران متعدد در کنگاور به یک رویه تبدیل شده و این کار موجب شده تا مشکلات شهر نادیده گرفته شود.

عبدالرضا قارلقی از اهالی ساکن شهرک فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآور شد: حل کردن مشکلات کوچکی مانند آسفالت کوچه و خیابان های سطح شهر با ایجاد فضای همدلی و انسجام در بین اعضای شورای شهر میسر می شود.

وی تصریح کرد: اگر مسئولان تا قبل از بارندگی و فصل زمستان اقدامی نکنند دوباره باید شاهد گل و لای فراوان و مشکلات در رفت و آمد مردم باشیم.

امام جمعه کنگاور نیز در گفت و گو با ایرنا از وضعیت نامناسب خیابان های این شهر ناشی از حفاری های آبفا و به خطر انداختن سلامت مردم انتقاد کرد.

حجت الاسلام محمد ایوبی اظهار کرد: تردد در بسیاری از خیابان ها در مناطق مختلف شهر کنگاور به دلیل حفاری های صورت گرفته برای اجرای طرح فاضلاب با مشکل مواجه شده و شهروندان از این بابت متحمل خسارت های جانی و مالی می شوند.

وی با تاکید بر اینکه مردم کنگاور غرق در گرد و خاک هستند و این گرد و خاک منشا بسیاری از بیماری ها و آلودگی هاست خاطرنشان ساخت: هم افزایی دستگاه های اجرایی ذیربط در خصوص ترمیم آسفالت خیابان ها و ساماندهی وضعیت عبور و مرور مردم ضروری است.

مدیر آب و فاضلاب شهری کنگاور نیز به خبرنگار ایرنا گفت: مطابق توافق و قرارداد منعقد شده آسفالت کوچه ها و معابر به عهده شهرداری است.

حسین جاورسینه افزود: با اجرای این موافقتنامه هرگونه پاسخگویی به مسایل مربوط به بهسازی آسفالت پروژه های این شرکت بر عهده شهرداری کنگاور خواهد بود.

به گفته این مسئول، تاکنون 40 تا 45 درصد شبکه فاضلاب نوین در کنگاور با بیش از 78 میلیارد ریال اجرا شده و 55 درصد شبکه فاضلاب و خط انتقال فاضلاب فرسوده شهری در کنگاور باقی مانده است.

وی ادامه فعالیت و عقد قرارداد با پیمانکارن در جهت اجرای شبکه فاضلاب نوین در نقاط دیگر سطح شهر کنگاور را منوط به تخصیص اعتبارات سال جاری عنوان کرد.

رییس شورای شهر کنگاور هم در خصوص آسفالت حفاری های آبفا به ایرنا گفت: در جلسه روز یکشنبه هفته جاری شورای شهر یکی از موضوعات اصلی که در دستور کار جلسه قرار گرفت موضوع ترمیم حفاری های سطح شهر کنگاور بود.

احمد پروانه افزود: در این جلسه مقرر شد با توجه به نزدیک شدن فصل سرما شهرداری در کوتاه ترین زمان نسبت به آسفالت حفاری ها اقدام کند.

وی اظهار کرد: شهرداری متعهد شد که با اداره آب و فاضلاب کنگاور در خصوص آماده کردن کامل حفاری ها توسط آبفا مذاکره کند و چنانچه اداره آبفا به تعهد خود عمل نکند کارشناسان میزان خسارات احتمالی که در آینده متحمل شهرداری خواهد شد را محاسبه کنند.

پروانه گفت: یکی از مطالبات به حق مردم از شهرداری ترمیم و اجرای آسفالت معابر سطح شهر است که این موضوع دغدغه اعضای شورای شهر نیز می باشد و به طور جدی پیگیر آن هستیم.

سرپرست شهرداری کنگاور هم به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود اینکه اداره آبفا کنگاور به تعهدات خود عمل نکرده ولی ما به منظور رفاه حال شهروندان محله های حفاری شده را تا چند روز آینده آسفالت خواهیم کرد.

اسفندیار رحمت آبادی گفت: ترمیم آسفالت خیابان هایی که حفاری شده اند با کیفیت بهتر نسبت به سابق انجام می شود.

وی با توضیح این مطلب که در مناطقی که حفاری می شود باید برای اطمینان از تحکیم تراکم آن و پیشگیری از نشست های احتمالی در آینده، آبریزی و آب پاشی شود گفت: برای این کار با پرکردن اصولی نوار حفاری با مخلوط کوهی و غرقاب کردن حداقل چهار مرتبه موجب این امر شده ایم که این نوار حفاری در آینده نشست نکند.

رحمت آبادی اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی در دست اقدام توسط شهرداری و ارائه خدمات عمرانی و رفاهی به شهروندان را در اولویت کاری خود عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با آسفالت نوار حفاری سطح شهر و تسهیل در عبور و مرور و ارتقای ایمنی رضایت شهروندان از اقدامات شهرداری کسب شود.

سرپرست شهرداری کنگاور در پایان از پیگیری مجدانه فرماندار و نگاه ویژه امام جمعه به مشکلات شهری قدردانی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار