برگزاری نخستین المپیاد فیلمسازی در همدان می‌تواند در کنار پویایی و ایجاد انگیزه برای فیلمسازان نوجوان و دیده شدن در جشنواره به آموزش استعدادها نیز بپردازد.
کد خبر: ۱۰۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷ 03 October 2015
برگزاری نخستین المپیاد فیلمسازی در همدان می‌تواند در کنار پویایی و ایجاد انگیزه برای فیلمسازان نوجوان و دیده شدن در جشنواره به آموزش استعدادها نیز بپردازد.

به گزارش فارس پروانه‌های زرین در آسمان دیار الوند به پرواز درآمده‌اند و در دامان الوند روزهای خوشی برای نوجوانان این دیار فراهم کردند.

برگزاری نخستین المپیاد فیلمسازی را می‌توان یکی از بزرگترین اتفاقات و رویدادهای سینمایی سال 94 عنوان کرد چراکه این مهم در نهایت آینده سینمای ایران زمین را تضمین می‌کند.

حضور نوجوانان از استان‌های مختلف کشور در این المپیاد و شوق و علاقه برای ساخت فیلم گواهی است بر این ادعا که آینده‌سازان فردای کشور می‌توانند روزهای خوبی را برای سینما رقم بزنند.

برگزاری جشنواره فیلم نوجوان در همدان و حضور مهمانان خارجی و هنرمندان محبوب و دوست‌داشتنی سینما در پایتخت تاریخ و تمدن عمده اتفاقی است که مورد توجه مدیران و مسئولان استان قرار گرفته است. این امر می‌تواند به بهترین شکل ممکن ظرفیت‎های گردشگری و سینمایی استان همدان را معرفی کند.

استان همدان در حوزه نیروی انسانی چهره‌های سرشناسی را در حوزه سینما دارد و با استفاده از اتفاق المپیاد فیلمسازی و وجود بستر برگزاری این مهم در همدان می‌توان از هنرمندانی چون امیرشهاب رضویان، مجید برزگر، بهرام بهرامیان، پرویز پرستویی استفاده کرد و مدرسه فیلمسازی را در همدان تاسیس کرد.

جشنواره فیلم‌‌های نوجوان در همدان اتفاقی بود که موجب شد چراغ سینما فلسطین بالاخره پس از 9 سال انتظار روشن شود و به قول امیرشهاب رضویان همدان نیازمند سالن‌های بیشتر است.

ادامه برگزاری جشنواره فیلم‌های نوجوان در همدان و تلاش مدیران برای ماندگاری این مهم در نهایت به نفع دیار الوند است؛ هر چند امسال مدیران استانی به واسطه فرصت کم شرایط برنامه‌ریزی لازم را برای برگزاری باشکوه‌تر این جشنواره نداشتند اما می‌توان انتظار داشت با پایان جشنواره، دبیرخانه جشنواره فیلم‎های نوجوان در همدان تعطیل نشود.

مدیران فرهنگی استان باید با تشکیل اتاق فکر و استفاده از ظرفیت‌های سینمایی و رسانه‌ای و منتقدان برنامه‎ریزی مناسب و دقیقی برای برگزاری جشنواره فیلم‌های نوجوان در سال 96 داشته باشند.

کار فرهنگی معمولاً دیر جواب می‌دهد؛ مدیران استانی می‌توانند با فراهم کردن بستر لازم و رایزنی با وزارت آموزش و پرورش المپیاد فیلمسازی نوجوانان را به طور سالانه در همدان برگزار کنند، البته در این راه نیز نیازمند حمایت‌های بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوان کشور هستند.

اتفاق تفکیک فیلم‎‌های کودک و نوجوان نیز اتفاقی بود که در نهایت به نوجوانان این سرزمین کمک کرد و در بسیاری از فیلم‌های اکران شده در بیست و نهمین جشنواره فیلم‌های نوجوان در همدان مباحث اخلاقی مناسبی به این قشر از جامعه آموزش داده شد.

یکی از کارکردهای سینما بحث آموزش است که با استفاده از این مهم می‌توان مسیر همواری را در راستای تربیت و ارائه مباحث اخلاقی به نوجوانان فراهم کرد.

سینمای نوجوان امروز می‌تواند با اندکی فاصله گرفتن از مقوله سرگرمی به بیان دغدغه‌های نوجوانان بپردازد و نوجوانان را به تامل، تعقل و تفکر هدایت کند.

و نکته آخر اینکه جشنواره فیلم‎‌های نوجوان امسال در همه شهرستان‌های استان موجب شور و نشاط شد و این مهم یکی از مباحثی است که بنابر تاکید کارشناسان نیاز امروز جامعه است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار