تابناک: وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه آموزش وپرورش دردفاع مقدس حدود ۵۵۰هزار اعزام دانش آموزی و ۹۰هزار اعزام از بین معلمان داشته،گفت:در سال تحصیلی قبل ۶۵۰ هزار دانش آموزازمناطق جنگی بازدید کردند.
کد خبر: ۱۰۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱ 30 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، علی اصغر فانی در مراسم تکریم و تجلیل از مقام شامخ خانواده های معزز شهداء ، جانبازان و ایثارگران فرهنگی که در تالار توحید باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، یاد و خاطره ۳۶ هزار دانش آموز شهید ، ۵ هزار معلم ، مربی و فرهنگی و عزیزانی که در منا عروج کردند را گرامی داشت.

وی با ابراز خرسندی از حضور در برنامه تجلیل خانواده شهدا، که با عنوان «مهر پایداری » برگزار می شود تصریح کرد: آموزش وپرورش چه قبل از پیروزی انقلاب و چه پس از پیروزی انقلاب زمینه ساز حرکت در جامعه بوده است.

عضو کابینه تدبیر و امید ادامه داد: نقش مدارس و دانش آموزان در به وجودآمدن موضوع ۱۳ آبان ۵۷ و حادثه ۱۷ شهریور ۵۷ و شکل گیری پیروزی انقلاب اسلامی بر هیچکس پوشیده نیست.

فانی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس آموزش وپرورش در اعزام ۵۵۰ هزار دانش آموز و ۹۰ هزار معلم و مربی به جبهه های جنگ نقش ممتازی ایفا کرد به گونه ای که آموزش و پرورش را در رأس همه نهادها قرار داده است .

وی خاطرنشان کرد: آموزش وپرورش همیشه با شناخت موقعیت خودش در کلیت انقلاب وظیفه اش را به نحو احسن انجام داده است و تأسیس مجتمع های آموزشی رزمندگان و مدارس شاهد در ارتقاء کیفیت فرهنگ ایثار و مقاومت نقش به سزایی داشته است.

وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه در طول دوران ۸ سال دفاع مقدس ، مدارس با وجود همه مشکلات هیچگاه تعطیل نشدند گفت: در زمان جنگ ستادی برای مدیریت مدارس تشکیل شد و بحث آموزش در تمام این دوران به خوبی مدیریت شد و برای مناطقی که موردهجوم دشمن قرار می گرفتند آموزش های درسی از طریق صدا و سیما فراهم شد.

فانی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را از وظایف آموزش وپرورش خواند و افزود: در سال تحصیلی قبل ۶۵۰ هزار دانش آموز در قالب اردوهای راهیان نور از مناطق جنگی جنوب و غرب کشور بازدید کردند و در کتابهای درسی نیز موضوع فرهنگ ایثار و مقاومت پرداخته شده است.

در پایان این مراسم علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با اهداء لوح سپاس از مقام شامخ خانواده های معزز شهدا ، جانبازان و ایثارگران فرهنگی تجلیل به عمل آورد و از دو کتاب مربوط به خاطرات ایثارگران دفاع مقدس رونمایی کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار