مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: آثار المپیاد فیلمسازی در یک مجموعه ویدئویی با بسته‌بندی جذاب و اطلاع‌رسانی درست در شبکه نمایش خانگی عرضه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰ 01 October 2015
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: آثار المپیاد فیلمسازی در یک مجموعه ویدئویی با بسته‌بندی جذاب و اطلاع‌رسانی درست در شبکه نمایش خانگی عرضه می‌شود.

به گزارش فارس؛علیرضا تابش با بیان اینکه المپیاد فیلمسازی نوجوانان اقدام جدیدی در سازمان سینمایی است، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های این دولت، مقرر شده بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوانان ایران با مشارکت یکدیگر این طرح را پیش ببرند.

وی تصریح کرد: نفس کار المپیاد فیلمسازی، کشف استعداد، خلق فرصت و تحقق عدالت فرهنگی است که مدیران فرهنگی به دنبال آن هستند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با بیان اینکه المپیاد امسال تجربه نخست است، گفت: با این وجود در تجربه نخست به اهداف عمده خود که از پیش تعیین شده، رسیدیم.

وی با بیان اینکه بیش از یک‌هزار نوجوان جذب این طرح شدند، افزود: نوجوانان در این طرح ثبت‌ نام کردند که از میان این طرح‌ها 450 فیلم‌ساز نوجوان فیلم سه دقیقه‌ای خود را ساختند.

تابش یادآور شد: 450 فیلم کوتاه برگزیده در همدان به معرض نمایش گذاشته شده که امیدواریم نوجوانان بتوانند فضای جدیدی را تجربه کنند.

وی بیان کرد: نوجوانان در نشست‌های شبانه با فیلم‌سازان و پیشکسوتان در گفت‌وگوهای شبانه از تجارب آنها استفاده کنند و از نقد و نظر دوستان دیگر در کار خود استفاده کنند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با تأکید بر اینکه المپیاد حرکت رو به جلویی برای رسیدن به آینده سینمای ایران است، افزود: ما باید زمینه‌ بروز استعدادهای نوجوانان شهرستانی که به دلایلی امکانات ندارند را فراهم کنیم.

وی در خصوص نحوه حمایت از فیلم‌سازان نوجوان یادآور شد: خود برگزاری المپیاد به نوعی حمایت است و این مسئله در شعار المپیاد مبنی بر کشف استعداد، خلق فرصت جدید و حمایت از سینمای نوجوان هویداست.

تابش تأکید کرد: امیدواریم نسل نو سینمای ایران از دل همین بچه‌های المپیاد پرورش یافته و سینما برای سال‌های آتیاز این استعدادها ارتزاق کند.

وی ادامه داد: در راستای تشویق نوجوانان فیلمساز، با هماهنگی دبیر جشنواره فیلم نوجوانان و دبیرخانه المپیاد قرار است یک مجموعه ویدئویی آثار المپیاد با بسته‌بندی جذاب و اطلاع‌رسانی درست در شبکه نمایش خانگی تولید شود.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با بیان اینکه برخی از آثار برگزیدگان المپیاد نیز از شبکه‌های تلویزیونی پخش خواهد شد؛ گفت: المپیاد طرح ملی است که موجب تمرکززدایی می‌شود.

وی افزود: المپیاد در 31 استان کشور و از سوی دفاتر انجمن سینمای جوان هر استان پیگیری می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار