رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه برای ماندگاری جشنواره در همدان کمک‌های خود را ادامه می‌دهیم، گفت: همدان تمام ویژگی‌های لازم برای برگزاری جشنواره فیلم نوجوان را دارد.
کد خبر: ۱۰۲۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰ 28 September 2015
رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه برای ماندگاری جشنواره در همدان کمک‌های خود را ادامه می‌دهیم، گفت: همدان تمام ویژگی‌های لازم برای برگزاری جشنواره فیلم نوجوان را دارد.

به گزارش تسنیم، رئیس سازمان سینمایی از کمیته‎های فعال در جریان برگزاری جشنواره فیلم نوجوان همدان، غرفه‌های بنیاد سینمایی فارابی، ایستگاه سینما سینما، خانه عکاسی، کمیته اطلاع‌رسانی جشنواره بازدید کرد.

حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی در جمع مسئولان استانی و دبیر جشنواره اظهار داشت: همدان شهری زیبا و با تمدن است که همه خصوصیات لازم برای برگزاری جشنواره فیلم نوجوان را دارد.

وی با بیان اینکه بوعلی سینا نماد عقل و باباطاهر نماد دل همدان است، برای تفکیک بخش فیلم کودک و نوجوان مجمع مشورتی با حضور بزرگان سینمای کودک و نوجوان تشکیل شد.

رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه وجود المپیاد فیلمسازی در همدان مهمتر از برگزاری جشنواره است، تصریح کرد: در این المپیادها آینده سینمای ایران شکل می‌گیرد و همدان میزبان شایسته‌ای برای آن است.

وی با بیان اینکه برای ماندگاری جشنواره در همدان کمک‌های خود را ادامه می‌دهیم، گفت: فضایی که در استان وجود دارد مشخص است که فرهنگ از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و مسئولان اهل کار و تلاش هستند، در حالی که در سایر استان‌ها این فضا چندان دیده نمی‌شود.

رئیس سازمان سینمایی در بازدید از غرفه‌های بنیاد سینمایی فارابی، ایستگاه سینما سینما، خانه عکاسی، کمیته اطلاع‌رسانی جشنواره از نزدیک در جریان عملکرد این کمیته قرار گرفت و در ادامه از کمیته امور سالن‌ها، کمیته پشتیبانی، تشریفات، تبلیغات و کمیته برنامه‌های جنبی بازدید کرد.

۳ هزار نفر اپلیکیشن جشنواره را دانلود کردند

رئیس سازمان سینمایی در ستاد خبری جشنواره در جریان روند تهیه برنامه اپلیکشن جشنواره قرار گرفت.

علیرضا شجاع نوری دبیر جشنواره نیز با ابراز خرسندی از این حرکت نو، اعلام کرد: تاکنون ۳ هزار نفر، این اپلیکشن را دانلود کرده‌اند.

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد سینمایی فارابی در این بازدید، به پتانسیل بالای خبرنگاران استانی در این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: کمیته اطلاع‌رسانی متشکل از خبرنگاران حرفه‌ای استان همدان در کمترین زمان ممکن رویدادهای جشنواره را منعکس می‌کنند.

به المپیاد فیلمسازی نوجوانان بسیار امیدوارم

حجت‎الله ایوبی در بازدید از مجتمع شهیدآوینی در همدان با بیان اینکه به المپیاد فیلمسازی نوجوان بسیار امیدوار هستم، گفت: برخی از کشورها هستند که در نهایت ۵ تا ۶ سال سینمای فعال و مطرح دارند اما در ایران این اتفاق رخ نداده و سینمای آن سال‌ها ادامه داشته است.

وی با بیان اینکه سینمای ایران در جهان مطرح است، افزود: این اتفاق به دلیل داشتن پشتوانه استواری چون مردم ایران، تمدن چندهزار ساله و ادبیات غنی ایران است که سینما را غنی کرده است.

رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه هنرمندان بزرگ در فضای ادبیات حافظ و سعدی رشد پیدا کردند، تأکید کرد: نوجوانانی که می خواهند وارد سینما شوند تاریخ و ادبیات ایران را مطالعه و باید با آن آشتی کنند زیرا این مطالب به گونه ای در کتاب مدارس مطرح می‌شود که نوجوانان را از ادبیات دور می‌کند.

وی با بیان اینکه سینمای ایران به دلیل غنای ادبی که دارد با سایر سینماهای جهان متفاوت است، افزود: نوجوانان و جوانان ایرانی بسیار متفاوت، با هوش و با ذکاوت‌تر از سایر نوجوانان هستند و برای موفقیت در سینما باید ایرانی فکر کرد و به دنبال کپی کردن نبود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار