معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان امور سینمایی کشور گفت: سینما گران زبان گویای ملت ایران هستند زیرا زمانی که ایران زبانی برای صحبت با سایر کشورها نداشت سینماگران توانستند پیام این ملت را با زبان مهر و مهربانی به جهان تفهیم کنند.
کد خبر: ۱۰۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴ 30 September 2015
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان امور سینمایی کشور گفت: سینما گران زبان گویای ملت ایران هستند زیرا زمانی که ایران زبانی برای صحبت با سایر کشورها نداشت سینماگران توانستند پیام این ملت را با زبان مهر و مهربانی به جهان تفهیم کنند.

به گزارش ایرنا؛حجت الله ایوبی افزود: با وجود اینکه بودجه سینمایی کشور نسبت به سایر کشورها بسیار اندک است اما با این بودجه اندک سالانه جوانان زیادی پای کار سینمایی آمده و فیلم های جدیدی را تولید می کنند.

وی اظهار کرد: وجود تعداد بالای فیلم اولی در کشور امید را برای ادامه راه پررنگ تر می کند.

وی ادامه داد: هم اکنون با تلاش این جوانان، نمی توان جنشواره مطرح فیلمی را در جهان پیدا کرد که تولیدات فرزندان ایران در بین آنها نباشد.

معاون وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی بیان کرد: در سالهای گذشته مشکل اکران فیلم ها یکی از مهمترین مشکلات سینماگران بود که هم اکنون تا حدودی این مشکل برطرف شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت اکران سالانه کشور حدود 50 فیلم بود اما با ورود گروه هنر و تجربه این مشکل تا حدود زیادی رفع و هم اکنون ظرفیت اکران در کشور به حدود 90 فیلم رسیده است.

* افزایش فروش 50 درصدی بلیط در شش ماهه ابتدای سالجاری
ایوبی از افزایش فروش بلیط سینما تا 50 درصد در شش ماه اول سالجاری در کشور خبر داد و افزود: همچنین در این مدت تعداد مخاطبان نیز 14 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: میزان فروش بلیط سال گذشته نسبت به سال 92، صد در صد افزایش داشته است.

ایوبی با بیان اینکه سینما یک آیین جمعی است گفت: هم اکنون وجود زیر ساخت ها در سینماها برای جذب مخاطب حرف اول را می زند چرا که در گذشته مردم مجبور بودند که برای تماشای فیلم به سینما بروند اما هم اکنون افراد در هر جا که اراده کنند می توانند به فیلم های مختلف دسترسی داشته باشند.

وی افزود: دولت تدبیر و امید اهتمام ویژه ای به راه اندازی دیجیتال در سینماهای کشور دارد و هم اکنون این تکنولوژی در سینماهای کشور فراگیر شده است.

رییس سازمان امور سینمایی بیان کرد: با توجه به فضایی که هم اکنون به وجود آمده و تنش هایی که ایجاد شده است و بی مهری هایی که هر از گاهی اتفاق می افتد می طلبد که تولید کنندگان خلاق تر بوده و ذوق بیشتری را در آثار خود به کار بگیرند.

ایوبی عنوان کرد: هم اکنون فضای سینمایی کشور فضایی احترام آمیز و خوب است و آرامش معقولی در کشور حاکم است.

وی افزود: با تغییرات به وجود آمده عده ای که حتی سینما را کامل ترک کرده بودند بار دیگر به عرصه فعالیت بازگشتند.

* فیلم کودک و نوجوان سینمای ایران را احیا کرد
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جشنواره نوجوان افزود: آمدن جشنواره فیلم نوجوانان یکی از درخواست های اهالی فرهنگ و هنر استان همدان بود که محقق شد.

وی اضافه کرد: جشنواره نوجوان هر دو سال یکبار برگزار خواهد شد و داوران حاضر در این دوره از جشنواره از عملکرد فیلمسازان راضی هستند.

وی با بیان اینکه نوجوانان تضمین آینده ایران هستند بیان کرد: 100 نوجوان در این دوره از جشنواره در المپیاد فیلمسازی حضور دارند.

ایوبی از اکران فیلم ها در سانس های صبح برای دانش آموزان خبر داد و افزود: پخش فیلم و انتقال پیام مثبت بخشی از تربیت انسان است.

*عدالت فرهنگی در همدان حاکم است
ایوبی با اشاره به پخش فیلم های نوجوانان در شهرستان های همدان گفت: این نشان از عدالت فرهنگی در نقاط مختلف استان دارد.

وی با اشاره به درگذشت هما روستا بازیگر حوزه سینما کشور در روز گذشته بیان کرد: وی یکی از بزرگان هنر و سینمای کشور بودند.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم نوجوان چهارم تا شتم مهر ماه در همدان در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار