مشاور دبیر استانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان گفت: در کشور ما چیزی به نام سینمای کودک و نوجوان وجود نداشته و تنها به جشنواره اکتفا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰ 30 September 2015

مشاور دبیر استانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان گفت: در کشور ما چیزی به نام سینمای کودک و نوجوان وجود نداشته و تنها به جشنواره اکتفا می‌شود.

به گزارش فارس؛حسین قاسمی‌هنر ضمن ابراز خرسندی از بازگشت مجدد جشنواره فیلم به همدان اظهار کرد: از همه مسئولان و به خصوص نوجوانان که برای آمدن جشنواره تلاش کرده و این مطالبه مردمی را پیگیری کردند، سپاسگزارم.

وی با بیان اینکه تفکیک فیلم‌های کودک و نوجوان خوب است، افزود: دوسالانه شدن جشنواره خیلی خوب است زیرا کارگردانان هدف خود را در تولید آثار دانسته و بر اساس مطالبات مخاطبان کار تولید می‌کنند.

مشاور دبیر استانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های نوجوانان اضافه کرد: فیلم‌های حوزه نوجوان در وهله نخست باید برای نوجوان ساخته شده و در ادامه ضمن بیان دغدغه‌های نوجوانان، معضلات نوجوانان را برطرف کند.

این هنرمند تئاتر و سینما آموزنده بودن و داشتن پیام‌های مناسب برای نوجوانان را از ملاک‌های فیلم خوب دانست و گفت: یک از دلایلی که کارگردانان رغبتی برای تولید کارهای کودک و نوجوان ندارند، این است که در کشور ما چیزی به نام سینمای کودک و نوجوان وجود نداشته و تنها به جشنواره اکتفا می‌شود.

وی با بیان اینکه نبود شرایط اکران فیلم‌های نوجوانان نقطه ضعف فیلم‌های حوزه نوجوان است، گفت: المپیاد فیلمسازی ایده خوبی است زیرا این مسئله پشتوانه‌ای برای پیشکسوتان بوده و پای نوجوانان به عرصه فیلم‌سازی باز می‌شود.

بازی در فیلم سینمایی «شیر تو شیر» به کارگردانی ابراهیم فروزش، فیلم سینمایی «پرواز مرغابی‌ها» به کارگردانی علی شاه‌حاتمی و سریال «پیشواز» به کارگردانی سعید ابراهیمی‌فر از جمله آثاری است که این هنرمند نوجوان در آنها ایفای نقش کرده است.

همچنین این نوجوان هنرمند همدانی که بهترین بازیگر دانش‌آموز کشور در سال 90 بوده، داوری یک دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان و بازی در 15 فیلم کوتاه را در کارنامه کاری خود دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار