گردوغبار همنشین همیشگی ایوان شده است، دیگر برای مردم خیلی فرق نمی‌کند ریزگردها بیایند یا نیایند چون شهرشان منبع گردوخاک حاصل از حفاری‌هایی است که به دلیل ناهماهنگی‌های مدیریت شهری همچنان بر تن این مرکز شهرستان باقی‌مانده‌اند.
کد خبر: ۱۰۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰ 27 September 2015

گردوغبار همنشین همیشگی ایوان شده است، دیگر برای مردم خیلی فرق نمی‌کند ریزگردها بیایند یا نیایند چون شهرشان منبع گردوخاک حاصل از حفاری‌هایی است که به دلیل ناهماهنگی‌های مدیریت شهری همچنان بر تن این مرکز شهرستان باقی‌مانده‌اند.

به گزارش تابناک ایلام، خیابانی در این شهر پیدا نمی‌شود که تیغ حفاری فاضلاب بر تنش نخورده باشد، حفاری‌هایی که گویی مردم هم به وجودشان عادت کرده‌اند و شهر را بدون آن‌ تصور نمی‌کنند.

اهالی محلات در نقاط مختلف شهر با ایجاد سرعت‌گیر و سنگ‌چین باعث کندی حرکت خودروها شده تا شاید گردوخاک کمتری ایجاد شود.

«نوذر. ش» ساکن یکی از محلات شهر ایوان گفت: بیش از یک ماه است که این حفاری به پایان رسیده و گردوخاک ناشی از تردد خودروها ما را کلافه کرده است. نمی‌دانم مسئولان شهری در ایوان گذرشان به این خیابان‌ها افتاده است و یا واقعاً از این وضعیت بی‌خبرند.

«ع. زارعی» از دیگر شهروندان ایوانی به خبرنگار ایسنا گفت: نه می‌توانیم درب و پنجره‌ای باز کنیم و نه می‌توانیم کولر را روشن کنیم چراکه گردوخاک ناشی از عبور و مرور اتومبیل‌ها در این خیابان، زندگی را بر ما حرام کرده است.

یک بانوی ایوانی گفت: گردوخاکی که وقت و بی‌وقت روی پنجره‌ها می‌نشیند انگیزه خانه‌تکانی را از ما گرفته است.

وی اظهار کرد: نمی‌دانم تا کی باید این وضعیت را تحمل کنیم چراکه فردا با بارش باران چنان گل و لایی در خیابان‌ها ایجاد می‌شود که تردد غیرممکن خواهد بود. نمی‌دانم فرزندانمان را چگونه در روزهای بارانی راهی مدرسه کنیم.

«نوید مهرابی» شهروند ایوانی گفت: نمی‌دانیم چرا شورای شهر که منتخب مردم است در جهت سرعت دادن به فعالیت‌های عمرانی تلاش بیشتری نمی‌کند و متاسفانه اعضای شورا هم مانند شهروندان گلایه‌ می‌کنند در حالی که برای انجام وظایف مهمی انتخاب شده‌اند.

مهندس «ولی ملکیان» مدیر آب و فاضلاب شهری ایوان دراین باره گفت: شهرداری ایوان برای ترمیم حفاری‌های صورت گرفته اجرای شبکه فاضلاب شهری علاوه بر اعتباری که از آب و فاضلاب گرفته از فرمانداری نیز مبالغی دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه کل مطالبات شهرداری از آب و فاضلاب ایوان حدود 360 میلیون تومان بوده است، افزود: تاکنون نزدیک 300 میلیون تومان از این بدهی به شهرداری پرداخت شده که باید جهت ترمیم حفاری‌های انجام‌شده معابر شهر برای اجرای شبکه فاضلاب شهری هزینه می‌شد ولی تاکنون این مهم تحقق پیدا نکرده است.

مدیر آب و فاضلاب شهری ایوان به وجود مطالبات پایاپای بین آب و فاضلاب و شهرداری ایوان اشاره و اضافه کرد: متأسفانه باوجود پرداخت مطالبات شهرداری ایوان از سوی آب و فاضلاب هیچ‌گونه ترمیم معبری انجام نشده است و حق مردم ضایع شده است.

«علی همافر» عضو شورای اسلامی شهر ایوان نیز گفت: در حال حاضر تنها مطالبه مردم از شهرداری ترمیم و اجرای آسفالت معابر شهر است.

وی با اشاره به اینکه خاکی شدن خیابان‌ها و معابر سطح شهر که به دلیل حفاری برای اجرای شبکه فاضلاب شهری به امان خدا رها شده و مایه رنجش مردم از مسئولان ذی‌ربط شده، خاطرنشان کرد: نارضایتی مردم از مسئولان شهری به دلیل عدم ترمیم معابر اصلی و خیابان‌های پرتردد به حدی افزایش‌یافته که برخی از شهروندان با سنگ‌چین کردن درب منازل خود باعث کند شدن حرکت خودروها شده تا از شدت گردوغبار تردد خودروها کاسته شود.

عضو شورای اسلامی شهر ایوان یادآور شد: شهرداری ایوان بیش از 270 میلیون تومان از شرکت آب و فاضلاب ایوان اعتبار دریافت کرده ولی متأسفانه تاکنون ترمیم حفاری‌ها از سوی شهرداری انجام نشده است.

همافر با بیان اینکه شهر ایوان نیازمند بارش باران شدید و یا شست‌وشویی کامل برای زدودن گردوغبار حاصل از حفاری‌ها است، گفت: اجرای عملیات آسفالت معابر تنها مطالبه مردم ایوان است.

وی پایان عملیات تکمیل و آسفالت خیابان 22 بهمن را از دیگر خواسته‌های مردم دانست و گفت: تکمیل و بهره‌برداری از این خیابان به‌عنوان کنارگذر شهر می‌تواند تا حد قابل‌توجهی از ترافیک داخل شهر بکاهد.

مهندس «پارسا جهانی» شهردار ایوان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: در سال جاری 3 میلیارد تومان اعتبار که در حال اخذ موافقت‌نامه‌های آن هستیم از طریق فرمانداری به شهرداری ایوان اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه تا 3 هفته آینده پیمانکار برای انجام طرح‌های عمران شهری در ایوان انتخاب خواهد شد، عنوان کرد: از این میزان اعتبار 2 میلیارد تومان از آن برای اجرای آسفالت خیابان و کوچه‌های شهر تخصیص داده شده است.

شهردار ایوان خاطرنشان کرد: سال گذشته 1 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای شهرداری لحاظ شده بود که با آن کمبود اعتبار باز هم شاهد اجرای طرح‌های قابل‌توجهی در سطح شهر بودیم که ازجمله آن می‌توان به ساماندهی ورودی شهر و تعریض خیابان امام (ره) اشاره کرد.

جهانی ادامه داد: اعتبارات عمرانی شهرداری ایوان در سال جاری 2 برابر شده که انتظار می‌رود فعالیت‌های قابل‌توجهی در سطح شهر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه در یک سال اول بدون بودجه شهر را اداره کردم، تأکید کرد: با توجه به افزایش 100 درصدی اعتبارات شهرداری ایوان در سال جاری شاهد سیمایی جدید از شهر خواهیم بود.

ساکنان ایوان همچنان منتظرند تا قبل از فرارسیدن باران کوچه‌های خود را آسفالت ببینند و گردوخاک امروز به گل‌ولای تبدیل نشود.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار