نصب تجهیزات و آماده سازی طرح ساخت واحد اکسیژن جدید ذوب آهن اصفهان تا کنون ۹۲ درصد پیشرفت داشته است.
کد خبر: ۱۰۰۲۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶ 16 October 2021

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت ذوب آهن اصفهان درباره طرح ساخت واحد اکسیژن گفت: این طرح به منظور تامین پایدار اکسیژن برای دستیابی به ظرفیت سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد در سال، با تکیه بر توان داخلی با شرکت صفافولاد سپاهان بصورت EPC آغاز شد.
مهدی نصر افزود: حجم سه هزار و ۲۰۰ تنی نصب تجهیزات و اسکلت فلزی از فعالیت‌های ساخت و تامین کمپرسور‌ها و ساخت مخازن ذخیره مایع اکسیژن و نیتروژن به عنوان دو فعالیت مهم در مسیر بحرانی این طرح است.
وی گفت: یکی از سه کمپرسور طرح، وارد کارخانه شده و در مرحله OPC بوده، کمپرسور دوم در مرحله ترخیص و حمل به پروژه و کمپرسور سوم نیز در حال حمل به بندرعباس و مخازن ذخیره مایع نیز در مرحله نصب دیواره‌های استیل داخلی و مونتاژ سقف و لدر‌های مربوطه است.
معاون برنامه ریزی و توسعه گفت: ظرفیت تولید ۲۵ هزار نرمال مترمکعب بر ساعت اکسیژن گازی، ۱۸ هزار نرمال مترمکعب بر ساعت نیتروژن گازی به همراه محصولات مایع شامل آرگون مایع معادل گازی آن ۹۰۰ نرمال مترمکعب بر ساعت، اکسیژن مایع معادل گازی آن ۱۵۰۰ نرمال مترمکعب در ساعت، اکسیژن و ازت مایع معادل گازی آن ۵۰۰ نرمال مترمکعب در ساعت و کیفیت بالای تجهیزات و اتوماسیون کامل از نکات برجسته این طرح است.
مهدی نصر، استفاده از فناوری جدید تولید اکسیژن با فناوری فشرده سازی داخلی (Internal Compression) به همراه تولید ازت و آرگون خالص در کولدباکس مرتفع بدون نیاز به پلنت هیدروژن و استفاده از آب نرم گردشی سیکل بسته در خنک کاری کمپرسور‌ها برای افزایش عمر خنک کن‌ها و استفاده از فناوری پیشرفته ملکولارسیو در تصفیه هوای ورودی را از دیگر نکات مهم این طرح دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار