دبیر پروژه مهر تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان، با توجه به بازگشایی مدارس از ماه های آینده، از واکسیناسیون نیمی از دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال دوره متوسطه اول و دوم در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱ 12 October 2021

محمدرضا ناظم‌زاده با اشاره به جمعیت دانش‌آموزی بالای ۱۲ سال در استان افزود: بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در ۲ دوره آموزش متوسطه اول و دوم در استان در جمعیت هدف برای دریافت واکسن قرار دارند که تاکنون  ۵۰ درصد از آنها برای دریافت واکسن مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اعلام نکردن ستاد کرونا  مبنی بر واکسناسیون دانش آموزان زیر ۱۲ سال، به خانواده‌ها توصیه کرد با تاکید پزشکان مبنی بر کاهش ابتلا و شدت مرگ و میر  ناشی از کرونا نسبت به تشویق فرزندان بالای ۱۲ سال خود برای دریافت واکسن علیه کرونا اقدام کنند.

وی همچنین درباره وضعیت واکسیناسیون فرهنگیان نیز گفت: این مهم نیز بطور کامل در استان انجام شده است و تنها درصد کوچکی از فرهنگیان به دلیل مبتلا بودن به کرونا یا داشتن بیماری زمینه ای برای تزریق واکسن باقی مانده است

ناظم‌زاده با اشاره به احتمال بازگشایی مدارس از نیمه دوم آبان افزود:معتقدیم که آموزش دانش‌آموزان در ۱۸ ماه گذشته با وجود تلاش مضاعف معلمان در ارائه کامل درسها، لطمه جدی خورده است.

وی اظهار داشت: آموزشهای مجازی کیفیت لازم را نداشته است و نمی‌دانیم چه اتفاقی در این شیوه آموزشی افتاده و  آیا دانش دانش‌آموز بدلیل برگزاری کلاس و امتحان مجازی، آموزش لازم را دریافت کرده است یا خیر، مشخص نیست.

دبیر پروژه مهر تحصیلی استان اصفهان افزود: اصرار ما بر این است تا جایی که می شود و قانون اجازه می‌دهد و سلامت دانش آموزان در چهارچوب مصوبات ستاد ملی کرونا تامین می‌شود، کلاسها حضوری برگزار شود.

وی با یادآوری اهمیت آموزش حضوری و پیامدهای منفی برگزاری کلاس های مجازی برای دانش آموزان در سال گذشته، ادامه داد: در صورت مجوز ستاد کرونا، آمادگی  آموزش های حضوری در مدارس را با رعایت پروتکل های بهداشتی داریم.

ناظم‌زاده با اعلام برگزاری کلاس های مقطع متوسطه اول و دوم مناطق شهری استان  از نیمه دوم آبان  یادآور شد: بر این اساس از اول مهر تا نیمه دوم آبان، مدیران مدارس باید شرایط خود را براساس دستورالعمل های بهداشتی اعلام و به ادارات آموزش و پرورش استان اطلاع داده که پس از بررسی و تایید برگزاری کلاسهای اقدام می شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: برگزاری کلاسهای درس با رعایت گروه‌بندی انجام می‌شود بطوریکه کلاسهای بالای ۱۵ نفره براساس تراکم جمعیت در ۲ یا سه گروه در  تعدادی از روزهای هفته در مدرسه حاضر می‌شوند و آموزشهای لازم  را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: معلمان در کلاس‌ها به ارائه نکات کلیدی درسها اقدام می‌کنندو مابقی آموزشها از طریق آموزشهاس مجازی افلاین، تلویزیونی، شبکه شاد و درسنامه ارائه می‌شود و در این مدت معلمان بطور کامل در مدارس حضور دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار