تا کنون بیش از ۳۹۸ میلیارد ریال تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در استان اصفهان پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۰۰۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲ 11 October 2021

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، این میزان تسهیلات نوسازی بافت فرسوده این استان را بر اساس سهمیه سال‌های ۱۳۹۷ تا نیمه نخست امسال بیان کرد و گفت: براین اساس، دو هزار و ۴۵۱ واحد برای دریافت این تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند و برای تعداد ۸۲۲ واحد نیز درمرحله انعقاد قرارداد است.
علیرضا قاری‌قرآن افزود: اشخاص حقیقی (ساکنان در بافت فرسوده شهری) که بخواهند برای نوسازی مسکن خود در کلانشهر اصفهان اقدام کنند می‌توانند علاوه بر تسهیلات از محل قرارداد عاملیت ۵۰ میلیون تومانی با نرخ ۹ درصد، ۳۰ میلیون تومان از محل منابع بدون سپرده با نرخ ۱۸ درصد و ۱۲۰ میلیون تومان اوراق ممتاز با کارمزد ۱۶ درصد استفاده کنند؛ که در مجموع این میزان تسهیلات به ازای هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان است.
وی، میزان تسهیلات ارائه شده برای شهرستان‌ها را متفاوت تا سقف ۱۴۰ میلیون تومان برشمرد و گفت: تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده شهرستان‌ها شامل تسهیلات از محل قرارداد عاملیت به مبلغ ۴۰ میلیون تومان با نرخ ۹ درصد، ۵۰ میلیون تومان از محل منابع بدون سپرده با نرخ ۱۸ درصد و ۵۰ میلیون تومان اوراق ممتاز با نرخ ۱۶ درصد است.
قاری‌قرآن افزود: سقف تسهیلات اعطایی به سازندگان حرفه‌ای که بخواهند با استفاده از فناوری‌های نوین برای ساخت واحد مسکونی در مناطق بافت فرسوده کلانشهر اصفهان اقدام کنند ۳۰۰ میلیون تومان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار