بسته شهرستان‌های تابناک؛
تابناک: پرونده در حال رسیدگی است و تاکنون ۸ مورد تخلف فاحش در این قرارداد فروش پساب مشاهده شده است.
کد خبر: ۱۰۰۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶ 24 September 2015
به گزارش تابناک اصفهان، استان اصفهان ظرفیت های بسیاری در حوزه های مختلف دارد که یکی از این ظرفیت ها شهرستان های استان با تنوع اقلیم و فرهنگ و حتی زبان متفاوت از مرکز استان است.

تابناک اصفهان در نظر دارد با پوشش اخبار حوزه شهرستان های خود در هفته، به معرفی ظرفیت های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این شهرستان ها بپردازد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم با اشاره به تگرگ شدید در منطقه وردشت سمیرم افزود: متاسفانه ۲۸ روستا دچار خسارت شدید و غیر قابل جبران شده اند.

احمد تیموری گفت: سطح خسارت سیب درختی ۱۱۰۰ هکتار معادل ۱۹۸ میلیارد ریال ، علوفه خشک۳۵۰میلیون ریال،سطح خسارت سیب زمینی ۲۵۰ هکتار معادل ۵ میلیارد ریال خسارت به این بخش وارد شده است.

وی بیان کرد: دو کمیته بررسی خسارت و براورد نهایی به این روستا ها اعزام شده اند تا گزارش دقیقی از این موضوع را اعلام کنند اما متاسفانه اکثر این باغات بیمه نبوده اند و باغاتی نیز که بیمه هستند غرامت زیادی دریافت نمی کنند.

رئیسی زاده مدیر امور باغات جهاد کشاورزی استان اصفهان در ادامه جلسه با بیان اینکه متاسفانه ۳۰ درصد از سیب برداشتی استان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، گفت: باید به فکر طرح های حمایتی از کشاورزان برای جبران خسارات وارده به آنان باشیم.

وی در ادامه جلسه با انتقاد از اعضای جلسه کمیته بحران که در جلسه حضور پیدا نکرده بودند گفت: طبق مصوبه فرمانداری درب جلسات یک ربع بعد از آغاز بسته خواهد شد و اجازه ورود بعد از آن داده نخواهد شد.

*تضییع بیت المال در قرارداد ۲۰۳ میلیاردی پساب

نماینده مردم شاهین شهر و میمه از انعقاد قراردادی پرده برداشت که برخلاف منافع، میل و اطلاع مردم منطقه شاهین‌شهر بین آب منطقه‌ای و شرکت پالایش نفت استان اصفهان منعقد شده است.

وی افزود: براساس این قرارداد آب منطقه‌ای اقدام به فروش ۲۱۰ لیتر از پساب شاهین‌شهر با احتساب هر لیتر ۳۳ میلیون تومان به شرکت پالایش نفت اصفهان کرده است. این در حالی است که برای تأمین آب منطقه ای هر لیتر پساب را به بیش از یک میلیارد تومان محاسبه کرده است.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نادیده گرفتن اولویت های شهرستان را مشکل بزرگ این قرارداد دانست و تصریح کرد: این قرارداد در حالی امضا شده است که مشکل آبیاری فضای سبز شاهین شهر و شهرهای اطراف بدلیل تصفیه هوا به جهت آلاینده های فراوان صنعتی بسیار حائز اهمیت می باشد.

نماینده شهرستان افزود: پس ‌از اینکه توضیحات لازم را از وزیر نیرو و آب منطقه‌ای استان اصفهان خواستم، متأسفانه آب منطقه‌ای پس از تعلل فراوان آن‌ هم به‌صورت ناقص به سؤالات ما پاسخ داد و نامه نگاری ما با استاندار نیز بدون نتیجه ماند.

وی از ارجاع موضوع به دیوان محاسبات کل کشور برای رسیدگی خبر داد و اضافه کرد: پرونده در حال رسیدگی است و تاکنون ۸ مورد تخلف فاحش در این قرارداد فروش پساب مشاهده شده است که پس از آماده شدن پرونده برای رسیدگی به محاکم قضایی ارجاع داده می شود و آنچه ما در این پرونده دنبال می‌کنیم، پیگیری حق ‌و حقوق مردم و همچنین خود دولت است.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: به شدت بدنبال تضییع نشدن حقوق مردم و بیت المال در این قرارداد می باشم و به زودی با افرادی که دانسته و ندانسته پای این قرارداد را امضاء کرده‌اند برخورد قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسئولین باید پاسخگوی مردم و مراجع ذیربط باشند، خواستار لغو این قرار داد و رسیدگی به وضعیت آن برای احقاق حقوق مردم شد.

نماینده شهرستان تصریح کرد: در جلسه افتتاح پروژه های هفته دولت در شاهین شهر رسما از استاندار برای جلوگیری از استمرار این قرارداد گلایه کردم ولی هنوز اثری از رسیدگی این موضوع را از جانب ایشان ندیده ام.

حاجی‌دلیگانی با تاکید بر اینکه این قرارداد باید بدون هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای لغو شود، اظهار کرد: شرکت پالایش نفت استان اصفهان باید در چارچوب قانون و با در نظر گرفتن منافع مردم و رعایت بیت‌المال از پساب تصفیه‌خانه شاهین‌شهر استفاده کند.

*مردم تورم ۵۰ درصدی را تجربه می‌کنند

آیت الله رحیمی تصریح کرد: خیلی از اجناس و کالاها به صورت کاملا خاموش و آرام افزایش پیدا کرده اند و مردم به صورت واقعی و علنی تورم ۵۰ درصدی را تجربه می‌کنند و با فشار اقتصادی سنگینی روبرو هستند.

آیت الله شیخ عباس رحیمی گفت: حاضرم برای مسئولان استان و کشور اثبات کنم خدمات و امکانات دولتی اختصاص داده شده به خمینی‌شهر عادلانه نیست.

وی با اشاره به جمعیت ۳۵۰ هزار نفری شهرستان افزود: از این تعداد در حدود ۷۰ الی ۸۰ هزار نفر آن ها را مهاجران تشکیل می‌دهند.

امام جمعه خمینی شهر تصریح کرد: متاسفانه نگاه مسئولان استان به شهرستان خمینی‌شهر با یک شهر ۵۰ هزار نفری مطابقت می‌کند.

وی افزود: شهرستان خمینی‌شهر در بخش‌های مختلف از جمله بخش رسانه‌ای و پخش اخبار در صداوسیما، بکارگیری مدیران اجرائی قوی و کارآمد و بخش‌های مختلف دیگر مورد کم‌توجهی قرار دارد.

آیت الله رحیمی با تاکید بر این که عدالت باید مطابق با جمعیت شهرستان خمینی‌شهر رعایت شود، بیان داشت: به دلیل رکود اقتصادی بیشتر مشاغل و صنوف از رونق اقتصادی برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به تقویت مسائل امنیتی و اجتماعی باید در رأس امور قرار بگیرد، گفت: یکی از مشکلات امروز شهرستان خمینی‌شهر بلاتکلیفی احداث دو کلانتری منظریه و جوی‌آباد پس از گذشت سال‌ها است و باید وزارت کشور و استانداری اصفهان در این خصوص پاسخ‌گو باشند.

امام جمعه خمینی شهر با اشاره به اینکه تحولات بسیار ارزشمندی در حوزه درمان کشور توسط دولت انجام شده است؛ افزود: پس از سال‌های سال بیمارستان منظریه همچنان راکد و در بلاتکیلفی در انتظار اعتبارات برای تجهیز و تکمیل و راه‌اندازی است.

وی با بیان اینکه مسئولان دولتی وعده راه‌اندازی این بیمارستان را در سال ۱۳۹۱ داده بودند، گفت: مسئولان دولت‌های گذشته و فعلی به وعده‌های خود برای تکمیل بیمارستان منظریه عمل نکردند.

خطیب جمعه خمینی شهر خطاب به وزیر بهداشت و درمان و وزیر راه شهرسازی تاکید کرد: بیمارستان منظریه خمینی‌شهر در مراحل نهائی قرار دارد، لذا وزیر بهداشت در سفر خود به استان باید پیگیر حل مشکلات بیمارستان منظریه نیز باشد.

*12 روستای بوئین و میاندشت هنوز مشکل آب دارند

فرماندار بوئین میاندشت گفت : از ابتدای سال تا کنون به علت خشکسالی ۱۲ روستای شهرستان با مشکل جدی آب رو برو هستند که به هشت روستا با تانکر آبرسانی می شود و آب ۳ روستا نیتراته است که به این روستاها نیز با تانکر آبرسانی سیار انجام می شود و به علت فرسودگی شبکه های خط انتقال آب روستایی بیش از ۴۰ درصد آب هدرمی رود.

طحانیان زاده به خسارت های خشکسالی شهرستان اشاره کرد و افزود: از ۲۶ بحران احتمالی در شهرستان هفت بحران آن در شهرستان به وقوع پیوست که شامل خشکسالی ، بارش برف ، سرمازدگی و سیل بوده و بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی خسارت وارد شد و این عوامل باعث شده که بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع شهرستان کشت نشوند.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار