تاثیر مخرب پدیده فرونشست در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان تکذیب شد.
کد خبر: ۱۰۰۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰ 10 October 2021

مدیر کل فرودگاه‌های استان با اشاره به اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تاثیر مخرب پدیده فرونشست در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان گفت: موضوعاتی نظیر فرونشست باند‌های پروازی، کج شدن سازه برج مراقبت پرواز و یا غیر ایمن بودن منازل سازمانی و تخلیه آن‌ها در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان کذب است.

  حسن امجدی افزود:در حال حاضر فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان با ایمنی کامل و بدون هیچ دغدغه‌ای به عنوان دروازه اصلی ورودی به استان در حال خدمت رسانی به مسافران و همچنین گردشگران داخلی و خارجی است.


 به گفته وی با توجه به فرونشست در بخش‌هایی از زمین‌های دشت اصفهان-برخوار به علت کاهش سطح آبخوان آن، و با توجه به اینکه موقعیت فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در حاشیه این دشت قرار دارد، اداره کل فرودگاه‌های استان برای بررسی موضوع و ابعاد تاثیر احتمالی آن در فرودگاه اصفهان را با انجام اقدامات کنترلی از جمله نصب دستگاه شتاب نگار، استقرار مرحله‌ای دستگاه‌های GPS دو فرکانسه، حفر دومین چاه پیزومتری، اجرای گمانه‌های مطالعاتی ژئوتکنیکی، اسکن سطوح پروازی با دستگاه GPRS، نقشه برداری هوایی و ... مستمراً رصد می‌کند.


امجدی گفت: بررسی‌های اولیه حاکی از بی اثر بودن پدیده فرونشست بر باند‌های پروازی و سایر زیرساخت‌های فرودگاه اصفهان است.
مدیر کل فرودگاه‌های استان افزود: بر اثر مطالعات انجام شده در سازه‌های فرودگاهی، ترک‌هایی مربوط به نشست ناحیه‌ای دیده نشده و ترک‌هایی مرتبط با آبشویی خاک گچ دار در اراضی فرودگاه مشهود بوده که اقدامات اصلاحی جهت جلوگیری از نفوذ آب‌های سطحی که می‌تواند منجر به گسترش ترک‌ها شود با نظر مشاور بزودی آغاز می‌شود.


امجدی گفت: طبق نظر کارشناسان، تغذیه سفره آبخوان دشت اصفهان برخوار می‌تواند باعث کاهش اثرات مخرب فرونشست در منطقه شده و زیرساخت‌های زیربنایی استان از جمله فرودگاه اصفهان را همچنان استوار نگه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار