سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: پرونده ۹ کاروانسرای تاریخی در پهنه استان اصفهان برای ثبت جهانی این آثار تدوین شده و کارشناسان سازمان یونسکو از این آثار تاریخی بازدید خواهند کرد.
کد خبر: ۱۰۰۰۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰ 10 October 2021

علی کامیابی افزود: براساس دستورالعمل‌های تدوین پرونده ثبت ‌جهانی، مستندنگاری این کاروانسراها که از اواخر سال ۹۸ آغاز شده بود ادامه یافت و سپس مرمت‌های اساسی آن‌ها انجام شد.

وی کاروانسرای نیستانک در نایین، کاروانسرای کوهپایه، کاروانسراهای شیخ‌علی‌خان‌زنگنه و گز در شهرستان شاهین‌شهر و میمه، کاروانسراهای مهیار و امین‌آباد در شهرضا، کاروانسراهای گبری و مرنجاب شهرستان کاشان و آران‌وبیدگل و کاروانسرای عباسی در شهر اصفهان را نامزدهای ثبت جهانی عنوان کرد.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به تدوین پرونده زنجیره‌ای ثبت جهانی کاروانسراهای تاریخی ایران تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده کارشناسان ارزیاب سازمان علمی و تحقیقاتی یونسکو به ‌منظور بررسی مستندهای پرونده کاروانسراهای تاریخی استان اصفهان از روز گذشته برای مدت ۳ روز به استان اصفهان سفر کرده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار