نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تا اکنون ۷ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری اصفهان مشخص شده که احتمال افزایش این رقم هم وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۰۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳ 10 October 2021

ابوالفضل قربانی اداره این کلانشهر را گران اعلام کرد و افزود: از شهردار انتظار داریم بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب، به مطالبات مردم  توجه کند و  در  اجرای برنامه های نرم افزاری و طرح جامع شهری و  استفاده از محرک های توسعه اقدام کند.

قربانی توسعه بخش خصوصی را ضروری دانست و افزود:  اصفهان ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر بافت فرسوده شهری دارد که نوسازی آن باید در راس امور قرار بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در شهرداری شاهد نفوذ رویه دلالی هستیم بطوریکه حتی با روش های قانونی هزینه های هنگفتی از مردم گرفته می شود تا مشکلات آنها حل شود که لازم ضروری است مجموعه های نظارتی در شهرداری و خارج شهرداری  با این پدیده زشت و آسیب زا برخورد کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به افتتاح طرح های ناقص شهری اشاره و افزود:  اعلام ۷۷۷ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری از سوی شهردار گذشته  از سوی مردم و کسبه مورد اعتراض واقع شده،  این درحالی است که از میزان مسیر اعلام شده، فقط ۱۵۲ کیلومتر آن اجرا شده است.

وی بیان کرد: در برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان شاهد شکستن تعدادی از صندلی های نو سالن اجلاس بودیم که باید چرایی این موضوع بررسی شود.

این عضو شورای اسلامی بر ضرورت توجه به نظافت شهری،تشکیل کمیته کشف اشتباهات و پیش بینی امور و بازنگری در وضعیت فرسوده برخی از مناطق شهری تاکید کرد.

کمیته نظارت و بازرسی بر عملکرد مناطق شهرداری فعال شود

محمد رضا فلاح، استقرار نظام کامل و دقیق نظارت و بازرسی را در تحقق مدیریت سالم و کارآمد ضروری دانست و افزود: نظارت دقیق بر نحوه برنامه ریزی اداره شهر و ایجاد رفاه و آسایش برای شهروندان که از وظایف مهم شهرداری ها است ضروری است.

وی به نقش مهم شورا در نظارت و کنترل مجموعه شهرداری اشاره و بیان کرد: درگذشته شهرداری کمیته ای تحت عنوان کمیته نظارتی در مناطق داشت که به مرور از رسالت خود دور شده و نقش نظارتی خود بر شهرداری را از دست داده است.

وی تصریح کرد:  این مساله، دخالت های را در بخش اجرا، پرونده های افراد و شورای حل اختلاف بدنبال داشته است وخواستار تجدید نظر در این خصوص هستیم.

گزارش مالی جشنواره بین االمللی فیلم کودک و نوجوان شفاف بیان شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: گزارش مالی جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان شفاف بیان و گزارشی از هزینه ها، فایده و آورده آن ارائه شود.

علی صالحی افزود:مسوولان برگزاری این جشنواره باید پاسخگوی نفع این رویداد برای مردم اصفهان باشند.

 به گفته وی، جشنواره فیلم کودک و نوجوان پس از پایان باید به دنبال پوست اندازی به دلیل زیست دیجیتالی و ذائقه هنرمندان باشد.

وی افزود: جشنواره باید گزارشی از هزینه فایده شفاف و آورده روشن آن برای اصفهان ارائه دهد و بگویید چقدر در دسترس همه کودکان و فرصتی برای هنرمندان نصف جهان بوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این فرصت باید برای دیده شدن و محفلی برای معرفی تمدن و فرهنگ اصفهان باشد و ما امیدواریم از فردای روز پایان جشنواره جلسه هم اندیشی نخبگان، هنرمندان و صاحب نظران تشکیل و با استقرار دبیرخانه شاهد تحول چشم انداز آینده این جشنواره در اصفهان باشیم.

وی ادامه داد: مسوولان برگزاری جشنواره باید شفاف پاسخ دهند، هزینه کرد تقسیم سهم شهرداری و بنیاد سینمایی چقدر بوده و چه اندازه به ارتقای نقش اصفهان در کشور کمک کرده است.

صالحی در بخش دیگری از صحبت های خود اصلاح بودجه رویکرد فرهنگی_ اجتماعی، توجه به ردیف های محلات و مناطق کم برخوردار،  رعایت قانون در همه کمیسیون ها و ارائه مستندات دقیق فنی در لوایح را خواستار شد.

مجمع راهبردی حل بحران مسائل کلان استان تشکیل شود

محمد نورصالحی در ادامه با دعوت از وزیران دولت برای چاره اندیشی مسائل و مشکلات اصفهان با همکاری سایر نهادها اظهار داشت: پیشنهاد می دهیم تشکل و مجمع ویژه با هدف ارائه راهبرد های کلان با حضور استاندار،اعضای مجمع نمایندگان، اعضای شورای شهر، نماینده ولی فقیه و سایر مسوولان برای حل بحران های استان اصفهان تشکیل شود.

وی به ۱۸ مهر روز "زاینده رود" اشاره و بیان کرد: اکنون با زاینده رودی مواجه هستیم که نه رودی از آن باقی مانده و نه زاینده است و صدای کشاورزان اصفهان دیگر راه به جایی نمی برد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اکنون در حالی شاهد فرونشست زمین در اصفهان هستیم که برداشت نامتعارف آب های زیر زمینی یکی از پدیده های دهشتناک ناشی ازخشکسالی در حال وقوع است.

نورصالحی گفت: ما باید زاینده رود این امیدِ مردم اصفهان را دوباره جاری کنیم و اصفهان زمانی برخوردار است که زاینده رود جاری وکشاورز و دامدار مشغول کار خود باشد و جوانان نخبه برای پیدا کردن کار به فکر مهاجرت نباشند.

وی تاکید کرد: اگر امروز به دنبال چاره نباشیم باید در آینده بی رمق بودن اصفهان را به نظاره بنشینیم و این مسوولیت ماست که بدون توجه به حواشی به بیان مطالبه گری و خواسته مردم بپردازیم.

وی به رویکرد نوین در حل مشکلات در شورای شهر به عنوان حکومت محلی اشاره و بیان کرد:  با انتخاب شهردار و تغییرات در بدنه شهرداری و انتخاب استاندار جدید بیش از هر زمان دیگر باید با همکاری و هم افزایی به امور استانی بپردازیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار